Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Bērnu emocionālā sagatavotība skolai un emocionālie fakto...-
Bērnu emocionālā sagatavotība skolai un emocionālie faktori, kas iespaido mācīšanos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | ||
I. | TEORĒTISKĀ DAĻA – LITERATŪRAS AVOTU APSKATS | |
1.1. | Sestā – septītā dzīves gada attīstības raksturojums | |
1.1.1. | Fizioloģiskais | |
1.1.2. | Psiholoģiskais | |
1.1.3. | Pedagoģiskais | |
1.1.4. | Sestā, septītā gada krīze un kā to pārvarēt | |
1.2. | Bērna emocionālā attīstība | |
1.3. | Kāpēc bērnam rodas emocionālie pārdzīvojumi dodoties uz skolu | |
1.4. | Saskarsme – emocionālās labklājības pamats | |
1.5. | Identitātes veidošanās vecākajā pirmsskolas vecumā | |
II. | DARBA PRAKTISKĀS IZSTRĀDES | |
2.1. | Pētījuma organizācijas un metožu raksturojums | |
2.2. | Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze | |
SECINĀJUMI | ||
REKOMENDĀCIJAS UN PRIEKŠLIKUMI | ||
LITERATŪRAS SARAKSTS |
SESTĀ – SEPTĪTĀ DZĪVES GADA ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS
1.1.1. Fizioloģiskais
Sešu- septiņu gadu vecumā bērns pieņemas svarā vidēji par 3,5-4 kg, izaug vidēji 10 cm. Smadzeņu svars ir apmēram 90% no pieauguša cilvēka smadzeņu svara. Lielo smadzeņu garozā palielinās nosacīto nervu sakaru ātrums un noturība, attīstās garozas bremzēšanas funkcija. Bērna smadzenes šajā vecumā ir spējīgas uztvert un pārstrādāt samērā sarežģītu informāciju un ir piemērotas jaunam darbības veidam-apmācībai.
Šajā vecumā bērni labi attīstīti fiziski. Bērna kustības kļūst daudz koordinētākas un precīzākas. Līdztekus pamatkustībām attīstās arī delnu un pirkstu sīkās muskulatūras kustības. Paaugstinās nervu sistēmas vispārējā noturība un darba spējas. Sarežģītākas un daudzveidīgākas kļūst bērna attiecības ar pieaugušajiem un citiem bērniem. Noturīgākas veidojas pašorganizēšanās un paškontroles spējas. Bērns grupē materiālu pēc būtības, daudzkārt atkārto to, kas jāiegaumē. Vēl samērā neattīstīts ir mugurkauls, tas jāsaudzē no izliekumiem, jāseko bērna stājai un pozai.
1.1.2. Psiholoģiskais
Uzmanība nepietiekami noturīga. Uzmanības loks šaurs, vienlaikus spēj koncentrēties uz vienu- diviem objektiem. Izzinošā darbība iegūst daudz sarežģītākas formas. Uztvere kļūst mērķtiecīgāka. Attīstās novērošanas spējas. Septītā dzīves gada beigās ir izveidojušās sensoriskās spējas: precīzs acumērs, māka ar skatu novērtēt proporcijas, attīstīta fonemātiskā un muzikālā dzirde. Bērns var atšķir un atdarināt melodijas virzību-augšup, lejup, uz vienas skaņas, skaņas atšķirību pēc augstuma un ilguma, tembra maiņu dziedājumā un dzejoļu lasījumā.
Attīstās patvaļīgā iegaumēšana un atkārtošana. Dominē mehāniskā atmiņa uz vairākkārtējas atkārtošanas pamata. Ātri, labi un noturīgi atceras to, kas ir interesants, kas atstājis spēcīgu iespaidu. Palielinās atcerēšanās materiālais apjoms. (2.)
Ievērojami izmainās domāšana un valoda. Bērna valoda tuvinās pieaugušā valodai. Bērnam kļūst iespējama valodas skaņu analīze. Viņš prot izdalīt vārdā skaņas, noteikt to secību. Attīstās māka sakarīgi, sīki un pareizā secībā pastāstīt par dažādiem notikumiem. Raksturīga uzskatāmi tēlainā domāšana. Runai pamatā ir aprakstošs raksturs, taču parādās paskaidrojošā runas attīstība. Pārsvaru pār monoloģisko ņem dialoģiskā runa, kas ievērojami attīstās. Interesanta un svarīga runas īpatnība – sešgadīgajiem bērniem ir tā saucamā egocentriskā runa. Šī runa ir vērsta pašam uz sevi, vēršanās pašam pie sevis. Bērns bieži neprot domāt pie sevis, bet dara to skaļi. Egocentriska runa ir arī savas darbības pašapzināšanās, līdzeklis, ar kura palīdzību bērns vada, regulē un plāno savu darbību. Šī runa neizzūd, bet pakāpeniski pārvēršas par iekšējo runu.
…
Labs darbs par pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo sagatavotību skolai!
- Bērnu emocionālā sagatavotība skolai un emocionālie faktori, kas iespaido mācīšanos
- Jauniešu psiholoģiskā un muzikālā gatavība dalībai populārās mūzikas konkursos
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskās integrācijas procesu izvērtējums vispārizglītojošās skolās
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts! -
Bērncentrētas grupas veidošana un tās ietekme uz 3 - 4 gadus vecu bērnu attīstību
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Mūzikas klausīšanās bērnu emocionālajā attīstībā vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts!