Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Anatomija, veselība, medicīna, higiēna
Bērna runas traucējumi-
Bērna runas traucējumi
TOP 500JaunsDiplomdarbs43 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Latviešu valoda
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 4 | |
1. | MAZBĒRNA RUNAS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI | 6 |
2. | ĀRSTA PALĪGA KOMPETENCE BĒRNA NOVĒRTĒŠANĀ | 11 |
3. | STARPPROFESIONĀĻU SADARBĪBA | 17 |
4. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 23 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 23 |
4.2. | Pētījumu rezultāti ekspertu atbildes uz jautājumiem | 23 |
SECINĀJUMI | 28 | |
PRIEKŠLIKUMI | 29 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTU SARAKSTS | 30 | |
PIELIKUMI | 32 | |
1. Pielikums. Kritēriji, kas raksturo runas attīstību un tās funkcionālos traucējumus, kas atbilst ar konkrētiem vecumiem | 32 | |
2. Pielikums. Izvilkums no Kritērijiem pedagoģiski medicīnisko komisiju atzinumu sniegšanai | 35 | |
3. Pielikums. Komunikācijas novērtēšana, “sarkanie karogi” | 38 | |
4. Pielikums. Valodas attīstība un ieteikumi vecākiem. Bērna vecums 1–6 gadi (Brūvere, 2019) | 40 | |
5. Pielikums. Intervijas jautājumi | 41 |
Runa ir viens no augstākās nervu darbības veidiem un ir raksturīgs tikai cilvēkiem. Runas prasmes sāk attīstīties, tiklīdz bērns nonāk cilvēku komunikācijas vidē. Pirmā dzirdētā cilvēka balss veido tās garīgās funkcijas, tajā skaitā runu, kas kļūst par svarīgu saziņas līdzekli starp bērnu un ārpasauli. Runas komunikatīvā funkcija veicina komunikācijas prasmju attīstību, kam ir liela nozīme adaptīvās uzvedības veidošanā, tās personības emocionālajā gribas sfērā. Cilvēka runa ir neapšaubāms objektīvs kritērijs, kas raksturo cilvēka vispārējo garīgo un intelektuālo attīstību. Šo faktu vislabāk ilustrē tautas gudrība, kas vēsta, ka cilvēku sveicina pēc drēbēm, bet pavada pēc prāta. Un patiešām pirmais iespaidu par cilvēku rodas no tā, kā viņš izskatās un kā viņš ir ģērbies. Bet tad, sazinoties un runājot ar viņu, klausoties, kā viņš izsaka savas domas, izmantojot savas dzimtās valodas verbālo bagātību, kā viņš pārvalda visas tās nokrāsas, mēs vairs neveidojam virspusēju, bet gan pamatīgu tās attīstības novērtējuma līmeni. Tā kā runa ir īpaša augstāka psihiskā funkcija, ko nodrošina smadzenes, tad jebkuras novirzes tās attīstībā ir jāpamana laikus. Normālai runas veidošanai noteikti ir nepieciešams, lai smadzeņu garoza sasniegtu noteiktu briedumu un artikulācijas aparātu un saglabātos dzirde. …
Darba teorētiskajā daļā, kas veido tā pirmo sadaļu, pamatojoties uz vairākiem zinātniskiem darbiem un publikācijām, šajā jomā strādājošie teorētiskie pētnieki aplūko mūsdienu redzējumu par runas attīstības traucējumu problēmu sadaļā apkopoti medicīniskie metodiskie dokumenti, kas paredzēti praktiskās darbības speciālistiem šo pārkāpumu savlaicīgai atklāšanai Latvijā. Otrajā sadaļā tiek izskatīta un izvērtēta ārsta palīga darbība ģimenes medicīnas prakses ietvaros bērnu runas attīstības traucējumu diagnosticēšanā un uzraudzībā, pamatojoties uz reglamentējošiem medicīniskajiem dokumentiem šajā jomā. Trešajā sadaļā aplūkota ģimenes medicīnas prakses sadarbība ar citiem speciālistiem gadījumos, kad runas attīstības traucējumi var būt slēptu patoloģiju rezultāts. Darba ceturtā sadaļa sniedz izpratni par pašreizējo stāvokli bērnu runas attīstības traucējumu diagnosticēšanā, jo tajā ir intervijas ar dažādiem praktizējošiem medicīnas speciālistiem.
- Aknu pamatfunkciju traucējumi: Žults veidošanās un izdales traucējumi
-
Bērna runas attīstības un valodas apguves
izvērtējums
Prezentācija28 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pedagoģija
-
Bērna runas traucējumi
Diplomdarbs43 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Latviešu valoda
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Agrīna zīdīšanas uzsākšana priekšlaicīgi dzimušiem bērniem
Diplomdarbs augstskolai42
-
Rīgas restorānu darbinieku stresa līmenis un to ietekmējošie faktori
Diplomdarbs augstskolai57
-
Mūzikas terapijas ietekme insulta pacientiem valodas un atmiņas traucējumu mazināšanā
Diplomdarbs augstskolai79
-
Sociālā rehabilitācija aprūpes centrā klientiem ar psihiskiem traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai34
-
NMP izsaukumu struktūras analīze bērniem līdz trīs gadu vecumam ar augstu temperatūru
Diplomdarbs augstskolai34