Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:223236
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  MAZBĒRNA RUNAS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI    6
2.  ĀRSTA PALĪGA KOMPETENCE BĒRNA NOVĒRTĒŠANĀ    11
3.  STARPPROFESIONĀĻU SADARBĪBA    17
4.  EMPĪRISKĀ DAĻA    23
4.1.  Pētījuma metodoloģija    23
4.2.  Pētījumu rezultāti ekspertu atbildes uz jautājumiem    23
  SECINĀJUMI    28
  PRIEKŠLIKUMI    29
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTU SARAKSTS    30
  PIELIKUMI    32
  1. Pielikums. Kritēriji, kas raksturo runas attīstību un tās funkcionālos traucējumus, kas atbilst ar konkrētiem vecumiem    32
  2. Pielikums. Izvilkums no Kritērijiem pedagoģiski medicīnisko komisiju atzinumu sniegšanai    35
  3. Pielikums. Komunikācijas novērtēšana, “sarkanie karogi”    38
  4. Pielikums. Valodas attīstība un ieteikumi vecākiem. Bērna vecums 1–6 gadi (Brūvere, 2019)    40
  5. Pielikums. Intervijas jautājumi    41
Darba fragmentsAizvērt

Runa ir viens no augstākās nervu darbības veidiem un ir raksturīgs tikai cilvēkiem. Runas prasmes sāk attīstīties, tiklīdz bērns nonāk cilvēku komunikācijas vidē. Pirmā dzirdētā cilvēka balss veido tās garīgās funkcijas, tajā skaitā runu, kas kļūst par svarīgu saziņas līdzekli starp bērnu un ārpasauli. Runas komunikatīvā funkcija veicina komunikācijas prasmju attīstību, kam ir liela nozīme adaptīvās uzvedības veidošanā, tās personības emocionālajā gribas sfērā. Cilvēka runa ir neapšaubāms objektīvs kritērijs, kas raksturo cilvēka vispārējo garīgo un intelektuālo attīstību. Šo faktu vislabāk ilustrē tautas gudrība, kas vēsta, ka cilvēku sveicina pēc drēbēm, bet pavada pēc prāta. Un patiešām pirmais iespaidu par cilvēku rodas no tā, kā viņš izskatās un kā viņš ir ģērbies. Bet tad, sazinoties un runājot ar viņu, klausoties, kā viņš izsaka savas domas, izmantojot savas dzimtās valodas verbālo bagātību, kā viņš pārvalda visas tās nokrāsas, mēs vairs neveidojam virspusēju, bet gan pamatīgu tās attīstības novērtējuma līmeni. Tā kā runa ir īpaša augstāka psihiskā funkcija, ko nodrošina smadzenes, tad jebkuras novirzes tās attīstībā ir jāpamana laikus. Normālai runas veidošanai noteikti ir nepieciešams, lai smadzeņu garoza sasniegtu noteiktu briedumu un artikulācijas aparātu un saglabātos dzirde. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties