Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Bērna pašapziņas attīstības veicināšana agrīnā bērnībā-
Bērna pašapziņas attīstības veicināšana agrīnā bērnībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | ||
Annotation | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pašapziņas būtība pedagogu un psihologu darbībos | 8 |
1.1. | Jēdziena skaidrojums | 8 |
1.2. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības pašapziņas faktori | 16 |
1.3. | Pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas veidošanās gaita | 20 |
1.4. | Bērna pašapziņas veicināšanas līdzekļi | 25 |
1.5. | Mātes un bērna savstarpējas mijiedarbības veidošana no dzimšanas, veiksmīgai bērna emocionālajai audzināšanai | 30 |
1.5.1. | Māmiņu skolu jeb vecāku skolu izveide un nozīme Latvijā | 33 |
2. | Māte kā bērna pozitīvas pašapziņas attīstības veicinātājs | 37 |
2.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 37 |
2.2. | Grupas raksturojums pētījuma sākumā | 39 |
2.3. | Pētījuma norises apraksts un analīze | 44 |
Secinājumi | 62 | |
Literatūras un avotu saraksts | 64 | |
Pielikumi | 64 |
Secinājumi
1. Pašapziņa ir savu spēju, vērtību un sava iekšējā Es apzināšanās. Tā ir pilnīga personīgās apziņas veidošanās, kas palīdz pilnveidot savas spējas un iekļauties apkārtējā sabiedrībā, kā arī veiksmīgi veidot attiecības ar citiem cilvēkiem. Pašapziņas veidošanās būtiski veidojas arī no apkārtējo personu viedokļiem, kas veido pašapziņas būtību jau no bērnības. Pašapziņu veido iekšējo savu vērtību un apmierinātība ar apkārtējo viedokli, kas kopumā tikai papildinot veido veiksmīgu pašapziņas veidošanos. Pašapziņas būtība ir cieši saistīta ar iekšējo Es veidošanos, kurš ir saistīts ar iekšējo „spoguli”. Tas veido vērtības, kuras nepieciešamas, lai spētu samierināties ar savu personību un gūt savas iekšējās vērtības. Līdz ar to veidotu pozitīvu dzīves skatījumu un piederību sabiedrībai.
2. Bērna pašapziņa veidojas pakāpeniski. Sākot no dzimšanas bērns attīstas fiziski, līdz ar to attīstas arī viņa psihiskā attīstība. Pašapziņa rodas jau no dzimšanas, tā tiek veidota un veicināta atbilstoši bērna dzīves gaitai, vecumam un attīstības pakāpei. Katrā dzīves posmā personībai pašapziņa attīstas savādāk un ir nepieciešami savādāki pašapziņas veicināšanas līdzekļi. Būtiskākais periods pašapziņas attīstībai ir tieši pirmsskolas vecums, kur tiek veidoti bērna psihiskie pamati turpmākai attīstībai.
3. Svarīgi, lai pašapziņa attīstītos ar iespējami pozitīviem iespaidiem, ko veiksmīgāk bērns pieņemtu un veicinātu ietekmi uz pozitīvu sevis apzināšanos turpmākai attīstībai. Pašapziņa veidojas un attīstās arī turpmāk, tādēļ ir būtiski, lai katrs vecumposms mijiedarbotos viens ar otru un pārietu pakāpeniski papildinot veiksmīgu pašpziņas veidošanos. Būtiski ir veiksmīgi veidot pozitīvu un darbīgu bērnu, kas ir pārliecināts par savām spējām un kurš irāda vēlmi pilnveidoties arī turpmāk. Bērnam pakāpeniski jāveido pareizi un veiksmīgi priekšstati, kas ļautu iekļauties sabiedrībā, kā arī radītu vēlmi būt patstāvīgam un neatkarīgam.
…
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Bērna pašapziņas veicināšana agrīnā vecumā”. Pētījuma aktualitāte saistīta ar nepieciešamību izpētīt,vai tiek veicināta bērnu pašapziņa, ja jaunās māmiņas apmeklē valstī piedāvātos māmiņu kursus un lekcijas, kā tas ietekmē māmiņu informētību par bērna vajadzībām. Pārbaudīt vai ir iespējams, veicināt bērna pašapziņu ar dažādām aktivitātēm ikdienas norisēs un pilnveidojot pašapkalpošanas prasmes- aizrautīgi, spēlējoties. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pārbaudīt bērna pašapziņas veicināšanos, agrīnajā bērnībā. Pētījumu sastāv no divām daļām- teorētiskā un praktiskā pētījuma. Teorētiskajā daļā ir analizēti tādi jautājumi, kā pašapziņas struktūra un bērna pašapziņas veicināšanas faktori. Kā arī pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas veidošanās gaita un iespējamie veicināšanas līdzekļi. Teorētiskajā daļā arī tika izanalizēta vecāku skolas, jeb „māmiņu kursu” nozīmīgums, lai veidotos pozitīva saskarsme bērnam ar māti. Tika analizēti dažādu autoru pētījumi un atziņas, piemēram, kā I. Kons, V. Muhina, D. Dzintare, I, Stangaine, G.N. Roško, J. A. Students, Ļ. Vigotskis, I. Dobrjakovs, A. Mačuļska ucc.
- Bērna attīstības raksturojums: no piedzimšanas līdz septiņu gadu vecumam
- Bērna pašapziņas attīstības veicināšana agrīnā bērnībā
- Bērna runas attīstības un valodas apguves izpēte pirmsskolas vecumā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskās integrācijas procesu izvērtējums vispārizglītojošās skolās
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai77
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Diplomdarbs augstskolai109
Novērtēts! -
Runas attīstības procesa veicināšana ārpusnodarbību laikā 3-4 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai38