Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Bērna agresivitāte pirmsskolas vecumā un tās novēršanas i...-
Bērna agresivitāte pirmsskolas vecumā un tās novēršanas iespējas
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums | 7 |
2. | Agresija | 9 |
2.1. | Agresivitātes jēdziens | 9 |
2.2. | Agresijas tipi un veidi | 10 |
2.3. | Agresivitātes cēloņu raksturojums | 11 |
2.4. | Bērnu agresivitātes cēloņi un izpausmes | 12 |
3. | Pirmsskolas vecuma bērna agresivitātes mazināšanas iespējas | 20 |
4. | Rotaļu terapijas nozīme bērna agresijas mazināšanā | 22 |
5. | Bērnu agresivitātes praktiskā izpēte tā rezultātu apkopojums un analīze | 25 |
5.1. | Bērnu agresivitātes izpēte dažādās situācijās | 25 |
5.2. | Vecāku anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze | 33 |
5.4. | Pedagogu anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze | 43 |
Secinājumi | 49 | |
Izmantotā literatūra | 51 | |
Pielikumi | 53 |
1. Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums
Šīs nodaļas ietvaros tiks apskatīts pirmsskolas vecumposmu bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums, jo tas pēc bakalaura darba autores domām palīdzēs izprast bērna attīstību katrā vecumposmā. To ir svarīgi zināt, lai izprastu bērnu agresivitātes cēloņus un mazināšanas iespējas.
V. Golubina raksta, ka pirmsskolas periods vecumā no 3 līdz 7 gadiem ir ļoti svarīgs posms bērna attīstībā. Sākas bērna virzīšanās no tiešās darbīgās uztveres uz verbāli abstraktās domāšanas sākumiem. Psihiskā attīstība ir cieši saistīta ar galvas smadzeņu garozas regulējošās spējas pieaugumu. Bērna psihē notiek straujas pārmaiņas. Sajūtu – taustes, garšas, dzirdes, redzes un ožas – uztvere veidojot jēdzienus, tie savukārt veido priekšstatus. Pastiprināti attīstās iztēle un domāšanas pamatformas. Bērns pakāpeniski virzās uz loģiski verbālo domāšanas veidu.
4 – 5 gadu vecumā uzvedība vēl ir ļoti pretrunīga. Bērna ietiepība un vēlme būt patstāvīgam ir liela, bet nav vēl pilnīgas izpratnes par cēloņiem un sekām. Bērns šajā posmā ir ļoti viegli ietekmējams, viņu vada izziņas vēlme.
Kad bērnam paliek pieci gadi, viņa dzīvē iestājas ievērojamas pārmaiņas. Praktiski ir noslēdzies skaņu apguves periods. Bērns ir daļēji apguvis gramatiski pareizu runu. Šis ir īpašs posms pirmsskolas vecuma bērna dzīvē, sākas intensīva bērna sagatavošana skolas gaitām.
Kritiska attieksme pret sevi kā darītāju bērnā veidojas ap 5-6 gadu vecumu, kad viņš savu darbību un tās rezultātus sāk saistīt ar sevi, savām personīgajām īpašībām un darbības motīviem (5;119 – 122).
T. Likona raksta, ka pirmsskolas vecumā bērniem mainās arī savstarpējās attiecības ar vienaudžiem. Pirmsskolas vecuma bērniem vairs nepietiek tikai ar „mierīgām kaimiņattiecībām” ar citiem bērniem. Rodas vēlēšanās rotaļāties ar visiem bērniem. Prieks par kopējo darbību rada jaunas attiecības bērna vidū.
Pirmsskolas vecuma bērnu interesē ne tikai priekšmets pats par sevi. No 3 – 7 gadus veci bērni vēlas uzzināt arī tā uzbūvi, nozīmi, izmantošanas veidu un izcelsmi. Iemesls, kas liek pirmsskolas vecuma bērnam manipulēt ar priekšmetiem, ir izziņas intereses.…
Agresija, mūsdienās ir ļoti aktuāla tēma, kurai būtu jāpievērš vairāk uzmanības. Agresija, kā varas, spēka izmantošana ir sastopama visapkārt mums, arī noziedzības līmenis ir augsts. Televīzijā un presē bieži tiek aprakstīti agresijas akti ģimenēs. Arī bērnu un jauniešu rīcībā un savstarpējo attiecību veidošanā ar vien biežāk izpaužas agresīva uzvedība. Bērnu un pusaudžu agresiju pēta psihologi, pedagogi un sociālie darbinieki. Tiek meklēti iemesli un sakarības, pētīti apstākļi un priekšnosacījumi, kas pamudina bērnus un pusaudžus uz šādu uzvedību. Agresivitāti galvenokārt aplūko psiholoģijas zinātne. Daudzi psihologi ir izstrādājuši teorijas, cenšoties saprast agresivitātes dabu un atklāt dotās uzvedības nozīmi un jēgu.
- Bērna agresivitāte pirmsskolas vecumā un tās novēršanas iespējas
- Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
-
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs38 Tulkošana, valodniecība, Psiholoģija, Pedagoģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai38
Novērtēts! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Diplomdarbs augstskolai109
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu deprivācija un tās ietekme uz bērna trauksmainību
Diplomdarbs augstskolai40
-
Ģimene - pirmsskolas vecuma bērna tikumiskās pieredzes veidotāja
Diplomdarbs augstskolai62