-
Bāra "Meka" ēdienkartes analīze
Diplomdarbs50 Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Terminu un saīsinājumu paskaidrojumi | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Literatūras apskats | 8 |
1.1. | Efektīvas ēdienkartes sastādīšanas pamatkritēriju un principu izpēte | 8 |
1.2. | Bāra „Meka” un to pakalpojumu būtības raksturojums | 12 |
2. | Metodes un metodika | 14 |
3. | Pētnieciskā daļa | 16 |
3.1. | Bāra „Meka” ēdienkartes satura izvērtēšana | 16 |
3.1.1. | Bāra „Meka” potenciālo mērķauditoriju izvērtējums | 16 |
3.1.2. | Bāra „Meka” atrašanās vietas izvērtēšana | 21 |
3.2. | Bāra „Meka” ēdienkartes vizuālā izvērtēšana | 25 |
3.3. | Bāra „Meka” ēdienkartes finansiālā izvērtēšana 2008. gada pēdējā ceturksnī | 30 |
3.3.1. | Uzkodu finansiālais izvērtējums | 33 |
3.3.2. | Zupu finansiālais izvērtējums | 38 |
3.3.3. | Otro ēdienu un to piedevu finansiālais izvērtējums | 41 |
3.3.4. | Desertu finansiālais izvērtējums | 50 |
3.4. | Priekšlikumi ēdienkartes uzlabošanai bārā „Meka” | 54 |
Secinājumi un priekšlikumi | 56 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 57 | |
Pielikums | 59 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Efektīvas ēdienkartes sastādīšanas pamatā ir tādi pamatkritēriji kā ēdināšanas uzņēmuma koncepcija un tās veidojošie elementi.
2. Efektīvas ēdienkartes sastādīšana pamatojas uz 3 savstarpēji papildinošiem principiem – ēdienu sortimentu, ēdienu daudzveidību un ēdienu uzturvērtību.
3. Bārs „Meka”, attīstoties ēdināšanas uzņēmējdarbībai, ir kļuvis universālāks ēdināšanas pakalpojumu ziņā, piedāvājot plašu ēdienkarti saviem viesiem.
4. Efektīvas ēdienkartes sastādīšanas pamatkritēriji un principi ļoti lielā mērā nosaka ēdienkartes vizuālo tēlu un saturu, kā arī ēdienkartē ieguldītās finanses un ieguldīto finanšu atdevi.
5. Ēdienkartes analīzi nepieciešams veikt no 3 aspektiem – no vizuālā aspekta, no saturiskā aspekta un no finansiālā aspekta.
6. Bāra „Meka” ēdienkartes vizuālais veidols ir pievilcīgs un saskaņots ar bāra „Meka” koncepciju, bet ēdienkartes saturs ir tikai daļēji saskaņots ar bāra „Meka” mērķauditoriju segmentu grupām un atrašanās vietu.
7. Uzlabot bāra „Meka” ēdienkartes saturu, ņemot vērā mērķauditoriju segmentu grupu vēlmes un vajadzības, datējot tās bāra „Meka” īpašā viesu vajadzību un vēlmju grāmatā, kas ļautu labāk izprast viesu vēlmes un vajadzības, kā arī tās realizēt, lai viesi un arī bārs „Meka” gūtu savu labumu.
8. Uzlabot bāra „Meka” ēdienkartes saturu, precizējot ēdienkartē ēdienu grupas, kas strukturizētu un organizētu ēdienkartes saturu, padarot to pārskatamāku gan bāra „Meka” darbiniekiem, gan viesiem.
…
Kovaļevska, Baiba. Bāra „Meka” ēdienkartes analīze. Bakalaura darbs. Jelgava: LLU, 2009. – 59 lpp. Patreiz dokumentu analīze uzņēmumos ir savarīga, lai sakārtotu uzņēmuma mikrovidi, kā arī uzņēmuma spēju izdzīvot uzņēmējdarbībai nelabvēlīgos apstākļos. Tādejādi ēdināšanas uzņēmumos ēdienkarte uztur organizētu darbību kopumu ne tikai iekšējā uzņēmuma vidē, bet tā ir arī saikne ar arējo vidi. Tas nozīmē, ka ēdienkarte ir spēcīga mārketinga pamatelementa daļiņa, kas palīdz veidot ēdināšanas uzņēmuma koncepciju. Pie tam, izvērtējot ēdienkarti, ēdināšanas uzņēmuma vadība spēj nodrošināt stabilu ēdināšanas uzņēmuma turpmāko darbību. Pamatojoties uz ēdienkartes svarīgo lomu ēdināšanas uzņēmumā, darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus bāra „Meka” ēdienkartes uzlabošanai. Līdz ar to bāra „Meka” ēdienkartes analīze tiek veikta 2008. gada pēdējā ceturksnī, kad mazos uzņēmumus, tai skaitā bārus, jau būtiski ietekmē ekonomiskā krīze, kuras darbības rezultātā bārā „Meka” sāk samazināties pieprasījums pēc ēdināšanas pakalpojuma, kā rezultātā samazinās pārdošanas apjomi. Tādejādi būtisks risinājums ir bāra „Meka” ēdienkartes analīze, izmantojot patstāvīgo viesu izvērtējumu un bāra „Meka” dokumentu analīzi. Līdz ar to pētījumu rezultātā tiek secināts, ka ēdienkartē būtiski ir jāuzlabo ēdienkartes saturs un jāizvērtē ēdienu finansiālais izdevīgums. Tas nozīmē, ka darbs var kalpot kā paraugs jebkura ēdināšanas uzņēmuma ēdienkartes vizuālajam, saturiskajam un finansiālajam izvērtējumam. Darbā iekļautas: 25 tabulas, 7 attēli, 1 pielikums.
-
Bāra "Meka" ēdienkartes analīze
Diplomdarbs50 Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
- Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīstības iespējas
- Personālvadības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai54
-
Personālvadības analīze
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Uzņēmuma finanšu analīze
Diplomdarbs augstskolai65
-
Pārtikas produktu iepakojuma ekodizaina analīze
Diplomdarbs augstskolai68
Novērtēts! -
Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
Diplomdarbs augstskolai37