Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
Bankas jaunā produkta veidošana un virzīšana tirgū-
Bankas jaunā produkta veidošana un virzīšana tirgū
Diplomdarbs77 Bankas, finanses, vērtspapīri, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Jauna produkta teorētisks raksturojums | 8 |
1.1. | Produkta jēdziens | 8 |
1.2. | Jauna produkta būtība un tā uztvere | 10 |
1.2.1. | Jauns produkts uzņēmumu uztverē | 10 |
1.2.2. | Jauns produkts patērētāju uztverē | 12 |
2. | Jauna produkta veidošana | 15 |
2.1. | Idejas radīšana | 16 |
2.2. | Idejas pārbaudīšana | 18 |
2.3. | Koncepcijas izstrāde un pārbaude | 19 |
2.4. | Mārketinga stratēģijas izveide un biznesa analīze | 22 |
2.5. | Produkta izstrāde un tirgus testēšana | 24 |
2.6. | Virzīšana tirgū | 26 |
2.6.1. | Reklāma | 28 |
2.6.2. | Tiešā pārdošana | 30 |
2.6.3. | Noieta stimulēšana | 31 |
2.6.4. | Sabiedriskās attiecības | 33 |
3. | Maxi konta veidošanas process | 35 |
3.1. | AS Parex banka darbības un Maxi konta raksturojums | 35 |
3.2. | Jaunā produkta Maxi konts veidošanas process | 39 |
3.2.1. | Produkta ideja, analīze un apstiprināšana | 40 |
3.2.2. | Koncepcija un mārketinga stratēģija | 46 |
3.2.3. | Produkta izstrāde un testēšana | 50 |
4. | Maxi konta virzīšana tirgū | 53 |
4.1. | Reklāma un sabiedriskās attiecības | 54 |
4.2. | Tiešā pārdošana un noieta stimulēšana | 60 |
5. | Klientu aptaujas rezultāti | 62 |
5.1. | Pētījuma metodika | 62 |
5.2. | Pētījuma rezultāti | 63 |
Secinājumi un priekšlikumi | 74 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 78 | |
Pielikums | 81 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izpētot tēmu, bakalaura darba autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Jaunu produktu veidošana ir svarīgs uzņēmuma attīstības priekšnosacījums mūsdienu tirgus apstākļos, palīdzot piesaistīt un noturēt patērētāju uzmanību. Oriģināli un unikāli produkti ir reta parādība, jo to izveidošana prasa lielus laika, tehnoloģisko, pētniecības un naudas resursu ieguldījumus, un tie ir saistīti ar augstu riska pakāpi, bet, pareizi izveidoti un pasniegti, sniedz uzņēmumam būtiskas konkurētspējīgas priekšrocības.
2. Stratēģijas definējums, sasniedzamo mērķu izvirzīšana un procesa plāna izstrādāšana ir būtiski pasākumi, kas jāveic pirms produkta veidošanas uzsākšanas. un organizēt procesu atbilstoši iepriekš izstrādātam plānam, jo veidošanas procesā pieļautas kļūdas var radīt milzīgus zaudējumus, pat novest pie bankrota.
3. Jaunu produktu virzīšanai tirgū tiek izmantots komplekss, kas sastāv no 4 virzīšanas pasākumiem – reklāmas, tiešās pārdošanas, noieta stimulēšanas un sabiedriskajām attiecībām. Uzņēmumi kombinē šos elementus atbilstoši iespējām un nospraustajiem mērķiem, tādējādi pievēršot patērētāju uzmanību jaunajam produktam un iemantojot viņu uzticība.
4. Kopš 2002.gada strauji pieauga izsniegto kredītu apjomi, 2007.gada nogalē pārsniedzot piesaistītos līdzekļus par 46,5%, tādēļ Parex bankas speciālisti prognozēja, ka, tirgum pārkarstot, noguldījumiem pavērsies jauna perspektīva un radīsies labvēlīgi apstākļi atšķirīga un moderna uzkrājumu produkta piedāvāšanai.
5. Maxi konts ir jauns, inovatīvs beztermiņa uzkrājumu produkts, kas apvieno krājkonta īpašības un maksājumu kartes lietošanas ērtības. Klients par saviem ieguldītajiem līdzekļiem saņem augstus procentus, bez nezaudē kontroli, jo jebkurā brīdī ar kartes palīdzību var piekļūt savai naudai. Parex banka ir vienīgā banka, kas piedāvā šādu unikālu produktu, ar mērķi palīdzēt saglabāt līderpozīcijas noguldījumu sektorā.
6. Maxi konta koncepciju veido 5 īpašības – līdzekļu pieejamība un kontrole ar maksājumu kartes palīdzību, produkta oriģinalitāte un atbilstība jebkuram klientam, augsti peļņas procenti arī pie minimālām iemaksām, kā arī produktā ietvertais sociālais ziņojums.
7. Maxi konta izstrādes gaitā sarežģītākie uzdevumi bija pielāgot bankas programmatūru jaunajam produktam, apmācīt pārdošanas darbaspēku, nodrošināt atbilstību normatīviem, kā arī ievērot informācijas konfidencialitāti.
8. Maxi konta veidošanas procesā saskatāmi daži trūkumi – tirgus testēšanas posma izlaišana, neprecīza tarifu noteikšana, kā arī augstākās vadības iejaukšanās veidošanas procesā, nepaskaidrojot savus lēmumus. Cenšoties nepilnības novērst, tika atcelta produkta apkalpošanas maksa, kā arī ieviests eiro Maxi konts, kas ir ļoti pieprasīta noguldījumu valūta.
9. 59% aptaujas dalībnieku norāda, ka ļoti svarīga Maxi konta priekšrocība ir augstie peļņas procenti salīdzinājumā ar citu banku piedāvājumiem, 65% ļoti būtiska liekas iespēja norēķināties veikalos ar maksājumu karti, 63% respondentu ļoti svarīga ir 24h pieeja ieguldītajiem naudas līdzekļiem.
10. Jaunajam produktam nospraustie pārdošanas mērķi pirmā pusgada laikā tika pārsniegti divkārt, piesaistot vairāk kā 23 tūkst. klientu ar kopējo noguldījumu portfeli 20 milj. latu, pateicoties unikālajām produkta īpašībām un veiksmīgai virzīšanas kampaņai.
…
Bakalaura darba mērķis ir iepazīties ar Bankas X jaunā uzkrājumu produkta Y veidošanu un virzīšanu tirgū, atklāt nepilnības veidošanas procesā un virzīšanas pasākumu izvēlē un sniegt priekšlikumus to uzlabošanai. Pirmajā nodaļā ir apskatīts jauna produkta jēdziens, tā veidi un uztvere, otrajā nodaļā aplūkots jauna produkta veidošanas process un virzīšanas kompleksa pasākumi. Trešajā un ceturtajā nodaļā analizēts produkta veidošanas process un Bankas X izmantotie virzības pasākumi, lai panāktu jaunā produkta atpazīstamību. Darba nobeigumā piedāvāts pētījums, kura mērķis ir noskaidrot respondentu zināšanas par Bankas X jauno produktu, izzināt, kurš no virzības pasākumiem ir bijis vispārliecinošākais, kā arī pārbaudīt, kādas jaunā produkta īpašības klientiem liekas svarīgas. Bakalaura darbs aizstāvēts uz "teicami".
- A/S bankas "Paritāte" finansiālā analīze
-
Bankas jaunā produkta veidošana un virzīšana tirgū
Diplomdarbs77 Bankas, finanses, vērtspapīri, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
- Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!A/S bankas "Paritāte" finansiālā analīze
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts! -
Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
Diplomdarbs augstskolai56
Novērtēts! -
A/s “Parekss-banka” korporatīvā tēla veidošana starptautiskajā līmenī
Diplomdarbs augstskolai51
-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Diplomdarbs augstskolai50
Novērtēts! -
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts!