Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:920974
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    7
1.  BAIĻU UN PAŠVĒRTĒJUMA RAKSTUROJUMI DAŽĀDU PSIHOLOĢIJAS TEORIJU IETVAROS    7
1.1.  Baiļu jēdziena definējums    7
1.2.  Pašvērtējuma jēdziena definējums    12
2.  A.ZAHAROVA BAIĻU VEIDOŠANĀS MODELIS KĀ PĒTĪJUMA METODOLOĢISKĀ BĀZE    17
3.  SĀKUMSKOLAS VECUMA BĒRNU PSIHOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    22
3.1.  Sākumskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums psihodinamiskā skatījumā    26
4.  METODIKU TEORĒTISKAIS APRAKSTS    28
4.1.  T.Dembo – S.Rubinšteines pašvērtējuma noteikšanas skalas    28
4.2.  A.Zaharova bērnu bailes noteikšanas aptaujas apraksts    30
4.3.  Korelācijas analīze    32
II.  PRAKTISKĀ DAĻA    33
1.  PĒTĀMĀS GRUPAS APRAKSTS UN METODIKU IZVĒLES PAMATOJUMS    33
1.1.  PĒTĪJUMA EKSPERIMENTĀLĀS BĀZES APRAKSTS    33
1.2.  METODIKU IZVĒLES PAMATOJUMS    34
1.2.1.  A.Zaharova bērnu bailes noteikšanas aptaujas izvēles pamatojums    34
1.2.2.  T.Dembo – S.Rubinšteines pašvērtējuma noteikšanas skalas izvēles pamatojums    34
1.2.3.  Korelācijas analīzes izvēles pamatojums    5
2.  PĒTĪJUMA NORISES APRAKSTS    36
3.  PĒTĪJUMĀ IEGŪTO DATU ATSPOGUĻOJUMS, ANALĪZE UN INTERPRETĀCIJA    37
3.1.  Sākumskolas skolnieču baiļu skaita un pašvērtējuma izpēte iegūto rezultātu saistībā    37
3.2.  Baiļu skaita izpēte ar A.Zaharova aptaujas metodi    38
3.3.  Pašvērtējuma izpēte ar T.Dembo – S.Rubinšteines skalu metodi    40
IV.  ANOTĀCIJA    44
V.  SUMMARY    45
VI.  LITERATŪRAS SARAKSTS    46
VII.  PIELIKUMI    48
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Darba autora izvēlētā tēma ir: “Baiļu skaita un pašvērtējuma mījsakarība sākumskolas skolēniem”.
Darba tēmas aktualitāte: darba autoram nav izdevies atrast norādes uz pētījumiem, kuri būtu veikti izvēlētas tēmas sakarā. Runājot par bailēm, var atzīmēt, ka Krievijā veiktie pētījuma rezultāti liecina par 5 kārtīgu bērnu baiļu skaita pieaugšanu salīdzinājumā ar pagājušā gadsimta 80 gadiem [24.]. No bijušā PSRS iziršanas laikā pagāja diezgan neliels laiks, skatoties uz to no vēstures redzes leņķa. Sakarā ar to, darba autors uzskata, ka Latvijā bērnu baiļu kvantitātes pieaugšanas problēma varētu būt aktuāla. Pašvērtējuma pētīšanai vairāk bija pieejami Krievijas psihologu darbi.
To apkopojot, darba autors secina, ka bērnu baiļu kvantitātes mījsakarība ar pašvērtējumu – aktuāla un nozīmīga problēma, kuru nepieciešams tuvāk izpētīt un apzināt.

Vispārīgais virziens: personības psiholoģija.
Pētījuma priekšmets: sakarība starp baiļu skaitu un pašvērtējumu sākumskolas skolēniem.
Pētījuma objekts: sākumskolas skolnieces.
Pētījuma mērķis: izpētīt kopsakarību starp baiļu skaitu un pašvērtējumu sākumskolas skolniecēm.
Pētījuma uzdevumi:
1. Atlasīt speciālo literatūru par baiļu un pašvērtējuma problemātiku, analizēt dažādu autoru uzskatus par šo parādību kopsakarību.
2. Apkopot būtiskāko sākumskolas vecuma raksturojošo informāciju.
3. Izvēlēties metodoloģisko bāzi kopsakarības starp baiļu kvantitāti un pašvērtējuma sākumskolas skolēniem izpētē.
4. Atlasīt metodes kopsakarības starp baiļu kvantitāti un pašvērtējuma sākumskolas skolēniem izpētē.
5. Veikt praktisko pētījumu, analizēt un interpretēt iegūtos datus.
6. Pētījuma rezultātus apkopot secinājumos.

Pētījuma hipotēze: pastāv statistiski nozīmīga mījsakarība starp baiļu skaitu un pašvērtējumu sākumskolas skolniecēm.

Veicot pētījumu, darba autors vairāk izmantoja krievu psihologa A.Zaharova koncepciju par bērnu baiļu skaitu – tā ir pētījuma metodoloģiskā bāze.
Pētījuma koncepcijas apstiprināšana pieprasa arī citu psiholoģijas koncepciju novirzienu pārstāvju viedokļu analīzi. Aprakstot baiļu un pašvērtējuma problēmas, tika analizētas Z.Freida, K.G.Junga, K.Hornijas, I.Kona konceptuālās atziņas. Raksturojot pētāmās grupas vecumposmu, autors balstās uz Ē.Ēriksona koncepciju.

Pētījuma metodes:
1. Teorētiskā:
- zinātniskās literatūras analīze;
2. Empīriskās:
- A.Zaharova bērnu baiļu kvantitātes noteikšanas aptauja;
- T.Dembo – S.Rubinšteines pašvērtējuma noteikšanas skala;
- matemātiskās statistikas metodes ( korelācija u.c.).

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1111836
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties