Mūsdienās aizvien lielāka loma kļūst dažādiem mediju produktiem: mūzikai, kino, televīzijai utt. Vairs neeksistē robežas šādas izcelsmes produktu pieejamībai, to patērētājam pastāv liela izvēle atkarībā no viņa gaumes un iespējām. Tāpat tiek ieguldītas milzīgas naudas summas, lai izveidotu šos produktus, kas norāda uz to, ka mediju tirgus ieņem ļoti svarīgu vietu sabiedrības dzīvē. Māksla, mūzika un citas garīgās sfēras nozares aizvien vairāk tiek pakļautas un kļūst atkarīgas no ekonomiskās pasaules likumsakarībām. Ne par velti šādus produktus saista ar tādu terminu kā "intelektuālais īpašums", kas norāda uz to, ka tam ir vērtība, kura var materializēties arī finansu vērtībās.
Taču vilinošās peļņas iespējas bieži vien novirza otrā plānā šo produktu tiešos radītājus: autorus, producentus, izpildītājus, raidorganizācijas; kuriem ir primārās tiesības pār to, kā viņu darbs tiks izmantots un, līdz ar to, kādu atlīdzību viņi par savu darbu un ieguldījumiem saņems. Mūsdienās aizvien izplatītāks ir tā sauktais "pirātisms", kurš izpaužas nelikumīgā mākslas darbu kopiju pavairošanā, apejot autortiesību un blakustiesību subjektus: autorus, producentus utt.…