Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Auto tūrisma attīstības iespējas Latvijā-
Auto tūrisma attīstības iespējas Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Summary | 3 | |
Bakalaura darba lietoti saīsinājumi | 4 | |
Ievads | 7 | |
1. | Autotūrisma jēdziens un būtība | 9 |
1.1 | Autotūrisma jēdziens | 11 |
1.2 | Autotūrisma maršruti | 12 |
1.2.1 | Tūrisma maršruta ceļa sastādīšana | 13 |
1.2.2 | Apskates objektu, apstāšanas vietas un naktsmītnes izvēle | 14 |
1.2.3 | Karte, orientēšanās un drošības aspekti maršrutā | 15 |
1.3 | Viesmīlības industrija autotūrisma nodrošināšanai | 15 |
1.3.1 | Tūristu mītņu industrija | 16 |
1.3.2 | Viesnīcu klasifikācija un definējumi | 17 |
1.4 | Autotūrisma infrastruktūra | 20 |
1.4.1 | Ceļveži un citi autotūrisma informācijas avoti | 21 |
1.5 | Autoceļš un tā nozīme | 22 |
1.5.1 | Autoceļu segums | 23 |
1.6 | Automašīnu transporta raksturojums | 24 |
1.7 | Automašīnu īre | 25 |
1.8 | Informācija un jauno tehnoloģiju nozīme tūrismā | 26 |
2. | Latvijas infrastruktūras analīze | 27 |
2.1 | Latvijas autoceļu tīkls | 27 |
2.1.1 | Latvijas autoceļu stāvokļa analīze | 32 |
2.2 | VAS “Latvijas Valsts ceļi” | 33 |
2.3 | Finansēšana | 37 |
2.3.1 | Autoceļu attīstības programmas un investīcijas | 38 |
2.4 | Automašīnu īre Latvijā | 41 |
2.4.1 | Auto īres prasības un noteikumi Latvijā | 41 |
2.4.2 | Auto īres kompānija Hertz | 42 |
2.5 | Autotransporta īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana | 43 |
2.5.1 | Autotransporta īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līguma formēšana | 44 |
2.5.2 | Apdrošināšanas prēmija un apdrošināšanas gadījums | 46 |
2.5.3 | Transportlīdzekļa pārbaude šķērsojot valsts robežu | 46 |
2.6 | Autotransporta nozīmes analīze | 47 |
2.6.1 | Autotransporta nozīme Latvijā | 48 |
2.7 | Transporta sastrēgumi | 49 |
2.8 | Ārvalstu ceļotāji Latvijā | 52 |
2.9 | Tūrisma informācijas pieejamības analīze | 54 |
2.10 | Autotūrisma attīstības iespēju analīze | 57 |
2.10.1 | Autotūrisma attīstības Latvijā plusi un mīnusi | 58 |
3. | Autotūrisma attīstība Latvijā | 59 |
3.1 | Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti | 60 |
3.2 | Ārzemju tūristu aptaujas rezultāti | 66 |
3.3 | Autonomas AB auto vadītāja aptaujas rezultāti | 68 |
Secinājumi | 69 | |
Priekšlikumi | 71 | |
Izmantotas literatūras un avotu saraksts | 72 | |
Interneta avotu saraksts | 73 |
Tūrisms ir uzskatīts par vienu no lielākajiem, visstraujāk augošajiem tautsaimniecības nozari. Tūrisma attīstība ietekmē ekonomisko, sociālo, kultūras un ekoloģisko vidi. Tāpēc nav nejaušība, ka interese šajā jomā pieaug ar katru gadu, iesaistot tajā gandrīz visas pasaules valstis, ieskaitot Latviju.
Visā pasaulē Latvija ir slavena ar savu ģeogrāfisko stāvokli, tā atrodas Baltijas jūras piekrastē un ir tranzītvalsts. Tāds novietojums ir izdevīgs ne tikai tirdzniecībai, bet arī tūrismam. Latvijai ir lielas perspektīvas tūrisma nozares attīstībā. Katru gadu Latviju apmeklē miljoniem tūristu, lai apskatītu ievērojamākas vietas, kā arī šķērso Latvijas teritoriju, apmeklējot kaimiņvalstis.
Kā jau minēts augstāk, Latvijai ir izdevīgs novietojums, bet tas nav vienīgais pluss. Dabas resursi, kultūrvēsturiskie objekti un normāls piejūras klimats arī pievelk daudz tūristu. Latvijas platība ir 64 589 kvadrātkilometri un to ir viegli un interesanti apceļot ar autotransportu. Ar automašīnu ir daudz vieglāk piekļūt pie vairākiem apskates objektiem, vieglāk plānot sava ceļojuma laiku un maršrutu. Bet vai Latvijā ir attīstīts autotūrisms? Vai ceļošana ar autotransportu Latvijas teritorijā ir pieprasīts tūrisma veids starp vietējiem un ārzemju tūristiem? Kādi trūkumi un kādas priekšrocības var būt ceļojot Latvijā ar auto? Vai Latvijā ir labi attīstīta infrastruktūra? Kādi šķērsļi var parādīties ceļā pie tūrisma galamērķa? Ko sakarā ar autotūrismu var attīstīt un pilnveidot Latvijas teritorijā? Lūk, tie ir galvenie jautājumi, uz kuriem darba autors mēģinās atrast atbildes. Pēc atbilžu atrašanas tiks veikta analīze un izstrādāti priekšlikumi, kā labāk attīstīt un pilnveidot autotūrisma piedāvājumu Latvijā.
Bakalaura darba mērķis ir:
Izpētīt autotūrisma attīstības perspektīvas Latvijā un izvirzīt priekšlikumus tā piedāvājuma pilnveidošanai.
Bakalaura darba uzdevumi:
1.Atrast un izanalizēt vispārējo teorētisko informāciju par autotūrismu.
2.Analizēt Latvijas infrastruktūru.
3.Iepazīties ar autonomām Latvijā un izpētīt to darbību sakarā ar interesējošo jautājumu.
4.Uzzināt, cik liels pieprasījums no ārvalstu tūristu puses ir pēc automašīnām Latvijā.
5.Aptaujāt vietējos un ārvalstu iedzīvotājus par autotūrisma pievilcību Latvijā.…
Bakalaura darbā ir analizēta situācija par autotūrisma attīstības iespējām Latvijā: apkopota teorētiskā informācija par autotūrismu, analizēta Latvijas infrastruktūra, veiktas tūristu aptaujas un intervija ar autonomas vadītāju. Darba saturs izklāstīts trīs nodaļās. Pirmajā nodaļā ir apkopota teorija par autotūrismu, par tā rašanos un attīstību pasaulē, un par visu, kas saistīts ar autotūrismu. Otrajā nodaļa ir analizēti Latvijas tūrisma infrastruktūra, autotransports, tūrisma informācijas pieejamība un ārvalstu tūristu plūsma uz Latviju. Trešajā nodaļā aprakstīts veiktais pētījums un tā rezultāti par autotūrisma attīstības iespējam Latvijā. Darba beigās ir izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi autotūrisma piedāvājuma pilnveidošanai.
- Auto tūrisma attīstības iespējas Latvijā
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai63
-
Tūrisma sistēmas attīstības projekts
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Atpūtas kompleksa "Minhauzena Unda” darbības izvērtējums un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts!