Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Uzņēmējdarbība
A/s "Valmieras piens" jaunā produkta - "Sešgraudu jogurts...-
A/s "Valmieras piens" jaunā produkta - "Sešgraudu jogurts" ieviešanas novērtējums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Jauna produkta izstrādāšana | 8 |
1.1. | Pircēju rīcības modelis | 8 |
1.2. | Mikrovide | 11 |
1.3. | Tirgus lielums | 15 |
1.4. | Segmentēšana | 17 |
1.5. | Jaunas preces attīstīšana | 18 |
2. | „Valmieras piens”,AS pircēju rīcība tirgū | 22 |
2.1. | Pircēju rīcības modelis patēriņa tirgū | 22 |
2.2. | Pircēju rīcības modelis biznesa tirgū | 26 |
3. | „Valmieras piens” mikro vides analīze | 28 |
3.1. | Uzņēmuma apraksts | 28 |
3.2. | Uzņēmuma produkta sortiments | 29 |
3.3. | Uzņēmuma galvenie konkurenti | 33 |
4. | „Valmieras piens” tirgus raksturojums | 37 |
4.1. | Tirgus raksturojums, lielums un attīstība | 37 |
4.2. | General Electric modelis | 38 |
4.3. | Segmentēšana | 40 |
4.4. | Mērķa grupa | 42 |
4.5. | Produkta diferencēšana un pozicionēšana | 43 |
5. | Jaunais produkts – „Sešgraudu” jogurts 0,05% 0,380 g | 46 |
5.1. | Jaunā produkta – „Sešgraudu” jogurts koncepcija | 46 |
5.2. | Jaunā produkta – „Sešgraudu” jogurta SVID analīze | 48 |
5.3. | Jaunā produkta – „Sešgraudu” jogurta analīze trīs līmeņos | 51 |
5.4. | Jaunā produkta – „Sešgraudu” jogurta analīze pēc realizācijas apjomiem | 54 |
5.5. | Jaunā produkta – „Sešgraudu” jogurta izmaksu un peļņas aprēķins | 56 |
Secinājumi un priekšlikumi | 61 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 67 | |
PIELIKUMI | 69 |
Mūsdienu dinamiskajā vidē uzņēmuma stratēģijai ir jāmainās, laika gaitā mainoties produktam, tirgum un konkurentiem. Jaunu produktu veidošana un ieviešana tirgū ir vienlaicīgi gan iespēja uzņēmumam pievērst sev esošo un potenciālo pircēju uzmanību, gan iegūt lielāku tirgus daļu, gan arī risks piedāvāt patērētājiem to, kas viņiem nav vajadzīgs. Lai pārsteidzīgi netērētu līdzekļus, ieviešot tirgū jaunus produktus, vispirms vajadzētu uzzināt patērētāju vēlmes un vajadzības, tirgus situāciju un konkurentu aktivitātes. Uzņēmumi, kuri ievieš jauninājumus, maina un attīsta produktus, darbojas daudz efektīvāk, nekā tie, kas piedāvā vienu un to pašu produktu.
Lai izstrādātu jaunu produktu un uzņēmums no tā gūtu peļņu, uzņēmuma speciālistiem ir jāiegulda liels radošs darbs. Jāizstrādā tāds jauns, pilnvērtīgs un kvalitatīvs produkts, pēc kura būtu liels pieprasījums. Lēmums par jaunas preces plānošanu uzņēmuma speciālistiem jākļūst par svarīgāko un jābūt uzmanības centrā lai uzņēmums gūtu peļņu.
Jaunu produktu izstrāde mūsdienās ir ļoti svarīga ikviena uzņēmuma sastāvdaļa, lai uzņēmumi spētu konkurēt savā starpā. Savukārt, jebkuram uzņēmumam izstrādāt jaunu produktu ietver lielas izmaksas un risku.
Lielākās jaunu produktu izstrādes problēmas varētu būt izstrādātā produkta neatbilstoša kvalitāte, iesaiņojuma un produkta dažādības trūkums, maza uzticība uzņēmumam, neefektīva produkta virzīšana tirgū utt. Skatoties uz nākotni, uzņēmumam ir jāparedz arī konkurentu darbība, jo jaunu produktu izstrādē piedalās arī viņi. Lai šīs problēmas varētu risināt, uzņēmumam ir rūpīgi jāizplāno produkta virzīšanas stratēģija tirgū, kā arī efektīva produkta izstrāde. Tādēļ būtu ieteicams ievērot jaunu produktu izstrādāšanas un attīstīšanas posmu, ko daudzi uzņēmumi neņem vērā.
Lieli kapitālieguldījumi jaunu produktu pētniecībā un attīstībā, tehnoloģijas strauji maiņas, saīsināts produkta ražošanas ciklu – tas viss ir ļoti svarīgi. Produktu inovācija un tirgus reakcijas ātrums, spēja ātri pazemināt cenas un tajā pašā laikā nodrošināt augstas kvalitātes ražojumus, tas viss būs galvenais panākums.
Lai sekmīgi realizētu produktu, vispirms ir jānoskaidro, kāds produkts ir nepieciešams tirgū. Jāizpēta piedāvāto preču un pakalpojumu tirgus, jāanalizē mikrovide. Šāda analīze var palīdzēt atrast tirgus nišu.
Lai uzņēmums varētu veiksmīgi konkurēt tirgū, nepietiek tikai jau ar esošo produktu piedāvāšanu patērētājiem. Svarīgi ir ieviest tirgū jaunus produktus, jo arī pircēju vēlmes pieaug un mainās līdz ar straujo dzīves tempu. Tieši jauninājumu nepārtraukta ieviešana uzņēmumam var nodrošināt samērā stabilu vietu tirgū.
Mūsdienās jaunas preces parādīšanās tirgū nav nekas pārsteidzošs, bet tas vai jaunajam produktam būs lemts iekarot kādu tirgus daļu un patērētāju sirdis ir būtisks jautājums un uzņēmējiem ir jādara viss, lai jaunais produkts noturētos tirgū un sāktu gūt peļņu.
Darba mērķis – novērtēt „Valmieras piens”,AS jaunā produkta „Sešgraudu” jogurts ieviešanu un izstrādāt priekšlikumus nākošo jauno produktu ieviešanai.…
Pirmajā darba daļā autore studējot zinātniski pētniecisko literatūru iepazīstas ar teoriju par jaunu produktu izstrādi. Otrajā darba daļā autore izanalizē „Valmieras piens”,AS pircēju rīcības modeli tirgū. Trešajā darba daļā autore izanalizē „Valmieras piens”,AS mikro vides analīzi un uzņēmuma galvenos konkurentus. Ceturtajā darba daļā autore veic „Valmieras piens”,AS jogurta tirgus analīzi, izstrādā General Electric modeli, nosaka uzņēmuma segmentu un mērķa grupu un produkta pozicionēšanu. Piektajā darba daļā autore izvērtē jaunā produkta „Sešgraudu” jogurts 0,05% 0,380 g. ieviešanu un izstrādā priekšlikumus nākošo jauno produktu ieviešanai.
- A/s "Valmieras piens" jaunā produkta - "Sešgraudu jogurts" ieviešanas novērtējums
- Biznesa plāna izstrāde franšīzes uzņēmumam
-
Uzņēmuma – kredītņēmēja finanšu stāvokļa novērtējums
Diplomdarbs72 Uzņēmējdarbība, Ekonomika, Bankas, finanses, vērtspapīri
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Daudzpakāpju tirgvedības koncepcijas pielietošana multinacionālo kompāniju darbībā
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
Uzņēmuma "TAPS" konkurētspējas analīze
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Monopoluzņēmuma "Latvenergo" analīze
Diplomdarbs augstskolai68
-
Preču uzskaites organizācija sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Rudens"
Diplomdarbs augstskolai69
-
Finanšu koeficientu analīzes nozīme uzņēmumu finansiālā stāvokļa noteikšanā un pilnveidošanas procesā
Diplomdarbs augstskolai80