Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
A/s "DnB NORD Banka" tirgus segmentēšanas analīze-
A/s "DnB NORD Banka" tirgus segmentēšanas analīze
Diplomdarbs69 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Mārketings, reklāma
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tirgus segmentēšanas teorētiskie aspekti | 9 |
1.1. | Segmentēšanas, tās būtība, mērķi un principi | 9 |
1.2. | Tirgus segmentēšanas metodes un efektivitāte | 17 |
1.3. | Segmentācija kā mārketinga stratēģijas veids | 21 |
1.4. | Mārketinga vides būtība | 24 |
2. | DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanu ietekmējošie faktori | 33 |
2.1. | DnB NORD Bankas mārketinga iekšējas vides analīze | 36 |
2.2. | DnB NORD Bankas mārketinga ārējas vides analīze | 44 |
2.3. | DnB NORD Bankas SVID analīze | 51 |
3. | DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas stratēģija | 55 |
3.1. | Tirgus segmentēšanas būtība un kritēriji | 55 |
3.2. | DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas efektivitātes analīze | 62 |
Secinājumi un priekšlikumi | 70 | |
Literatūras saraksts | 73 |
Ievads
Mūsdienu dinamiskajā biznesa vidē aizvien aktuālāks kļūst jautājums par uzņēmuma atpazīstamību un klientu lojalitāti, kas palīdz saglabāt un nostiprināt uzņēmuma pozīcijas savā tirgus sektorā. Banku biznesā arvien aktuālāka ir bankas pozitīva tēla veidošana un uzturēšana, tādā veidā iegūstot klientu uzticību un lojalitāti. It īpaši ņemot vērā esošo ekonomisko situāciju valstī un pasaulē, kad klienti izvēlas bankas, kas rada drošāku un stabilāku iespaidu. Ja agrāk klienti nepievērsa īpašu uzmanību bankas mātes uzņēmumiem, tad esošā situācijā, kad pasaulē tiek grauta uzticība finanšu sistēmai, banku mātes uzņēmumi ir viens no galvenajiem aspektiem, kuram klients pieverš pastiprinātu uzmanību. Tāpēc bankām ir ļoti svarīgi izstrādāt pareizo stratēģiju un veidot pozitīvo tēlu. Kā viens no svarīgākajiem aspektiem atpazīstamības veicināšanā minams uzņēmuma mārketinga aktivitātes un mārketinga stratēģijas izstrādāšana un īstenošana, kuras pamatā ietilpst precīza tirgus segmentēšana un mērķtirgus noteikšana.
Tirgus segmentēšanas būtība izpaužas uzņēmuma vēlmē apmierināt katra klienta vajadzības un vēlmes. Lai to izdarīt, vispirms ir jāizpēta, kādas ir klientu vajadzības un vēlmes un pēc tam šie klienti jāsagrupē, balstoties pēc līdzīgām vēlmēm – veidojot segmentus. Šie segmenti mārketinga speciālistiem palīdz veidot produktu un pakalpojumu piedāvājumus, kas maksimāli apmierinātu konkrēto klientu segmentu, sniedzot nepieciešamos pakalpojumus, kvalitāti un apkalpošanu. Tirgus segmentēšana un tās izpēte ļauj uzņēmumam koncentrēt savu uzmanību uz perspektīvākiem, no ienesīguma viedokļa, segmentiem. Ņemot vērā esošo situāciju valstī, kad resursi ir ierobežti un rādītāji kritās, tieši tirgus segmentēšanas stratēģija ļauj pēc iespējas racionālāk un efektīvāk izmantot esošos resursus, sasniedzot maksimālo iespējamo rezultātu.
Tā kā DnB NORD Banka ierindojas starp Latvijas vadošajām bankām, ar aptuveni 500 tūkstošiem klientu, tad darbā galvenokārt uzsvars tiek likts uz DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanu un to nozīmi bankas darbībā un augstu rezultātu sasniegšanā. Tiek izpētīta un analizēta DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas stratēģija un tās efektivitāte, un izdarīti secinājumi un priekšlikumi DnB NORD Bankas darbības rādītāju uzlabošanai tirgus segmentēšanas jomā. Iepriekš minētais pamato darba „DnB NORD bankas tirgus segmentēsanas analīze” temata izvēli.
Darbs sastāv no 3 daļām: 1.daļā ir apskatīti un analizēti tirgus segmentēšanas teorētiskie aspekti, kas ļauj saprast segmentēšanas būtību, mērķus un vispārējos principus; 2.daļā tiek analizēta A/S DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas darbības, mārketinga mikro un makro vide, kā arī pārējie segmentēšanu ietekmējoši faktori. Ar šīs analīzes palīdzību autore izpēta A/S DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas stratēģiju un to ietekmējošus faktorus, kas ļauj izdarīt segmentēšanas efektivitātes analīzi, kas ir veikta 3.daļā. Pēc efektivitātes analīzes var secināt, cik ļoti ir efektīva bankas segmentēšanas stratēģija, salīdzinot darbības perioda rezultātus pirms segmentēšanas stratēģijas ieviešanas un pēc, kā arī sniegt priekšlikumus stratēģijas efektivitātes uzlabošanai.
Darba sagatavošanās procesā ir izmantota pamatā speciāli ekonomiskā literatūra un mācību līdzekļi gan latviešu valodā, gan angļu valodā, jo segmentēšanas jautājumu pētniecība un analīze ārzemēs ir uzsākta daudz senāk nekā Latvijā, kas nozīmē, ka šie jautājumi ir izpētīti dziļāk un plašāk. Statistiskā informācija ir iegūta no Centrālās statistikas pārvaldes mājas lapas internetā. Plaši ir izmantotas masu informācijas līdzekļu publikācijas, kā arī izmantota internetā pieejamā informācija par banku darbību to mājas lapās. Tāpat liela daļa presē publicētās informācijas par hipotekārajiem kredītiem ir atrodama elektroniskā veidā.
Lielākās grūtības sagādā fakts, ka lielākā daļa banku informācijas un bankas mārketinga stratēģija tiek uzskatīta par konfidenciālo informāciju, tāpēc tās analīzē drīkst izmantot tikai tos faktus, kas ir atklāti zināmi sabiedrībai. Par rakstiskās informācijas avotu ir izmantoti DnB NORD bankas nepublicētie materiāli.
Kā bakalaura darba mērķis tika izvirzīts:
Pamatojoties uz teorētiskām atziņām, izpētīt tirgus segmentēšanas principus un metodes DnB NORD Bankā, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus bankas segmentēšanas stratēģijas efektivitātes uzlabošanai.
…
Tā kā DnB NORD Banka ir viena no vadošajām Latvijas komercbankām, ar aptuveni 500 tūkstošiem klientu, pētījuma gaitā autore, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, pēta tirgus segmentēšanas principus un metodes DnB NORD Bankā. Darba mērķa izpildei izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Izpētīt tirgus segmentēšanas teorētiskos pamatprincipus; 2. Aplūkot DnB NORD Bankas darbību un attīstību; 3. Apskatīt mārketinga vides ietekmi uz DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanu; 4. Analizēt tirgus segmentēšanu DnB NORD Bankā; 5. Veikt secinājumus par DnB NORD Bankas tirgus segmentēšanas principiem un kritērijiem, piedāvājot risinājumus darbības rādītāju uzlabošanai tirgus segmentēšanas jomā.
-
A/s "DnB NORD Banka" tirgus segmentēšanas analīze
Diplomdarbs69 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Mārketings, reklāma
- Latvijas komercbanku noguldījumu tirgus analīze
- Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Diplomdarbs augstskolai72
-
Noguldījumi Latvijas komercbankās, to analīze
Diplomdarbs augstskolai56
Novērtēts! -
Hipotekārās kreditēšanas ekspansijas un nekustamā īpašuma tirgus attīstības kopsakarības un to ietekme uz banku sektoru
Diplomdarbs augstskolai86
-
Tirgus tendenču analīze un to ietekme uz būvuzņēmuma “XXX” darbību
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Rīgas Fondu biržas darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts!