SECINĀJUMI
1. Uzņēmums ir akciju sabiedrība, kurā ir valdes priekšsēdētājs un vairāki dibinātāji, kuri arī ir akcionāri.
2. Uzņēmuma darbības veids – mazumtirdzniecība, vairumtirdzniecība.
3. Uzņēmuma klienti ir gan valsts iestādes, gan privātie uzņēmēji, gan fiziskas personas. Lielākā daļa klientu 2008.gadā bija juridiskie klienti, kas no kopējā klientu skaita sastādīja 70%, bet 2009.gadā ir fiziskās personas, kas sastāda 50%.
4. Latvijā mazumtirdzniecībā ir nodarbināta ļoti liela ekonomiski aktīvu iedzīvotāju daļa. Šāda situācija ir ne tikai pēdējo gadu tendence, bet ir izveidojusies krietni agrāk.
5. 2010.gada pirmajā ceturksnī mazumtirdzniecības apgrozījums, salīdzinot ar 2009.gada pirmo ceturksni, pēc darba (tirdzniecības) dienu skaita izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās, samazinājies par 12,5 procentiem.
6. „Mājai un Dārzam” veikali regulāri papildina savu sortimentu un seko līdzi jaunajām tendencēm būvmateriālu tirgū, lai nezaudētu savas esošās pozīcijas tirgū.
7. „Mājai un Dārzam” veikali regulāri izdod savu avīzi, kur atgādina par saviem produktiem un dažreiz arī par saviem mārketinga pasākumiem. Rīko paraugdemonstrējumus veikalos, sadarbojoties ar firmu pārstāvjiem.
8. AS „Diāna” maz uzmanības velta „Mājai un Dārzam” veikala tēla atpazīstamības celšanai, kā arī savu ievesto produktu atpazīstamībai.
9. „Mājai un Dārzam” veikalu marketinga daļa akcijas plāno nesavlaicīgi, kā rezultātā akcija nav sasniegusi savu izvirzīto mērķi.
10. Uzņēmumā tiek izmantotas arī eksperta konsultācijas, bet tas notiek ļoti reti un parasti par tām arī nav informēti uzņēmuma klienti. Produktu demonstrāciju laikā klientiem netiek izsniegti bezmaksas paraugi, kurus viņi varētu paši izmantot un secināt, cik produkts viņiem ir piemērots.
11. „Mājai un Dārzam” veikaliem trūkst spilgtas un izteiksmīgas vides reklāmas.
12. Klientam pieejot pie stenda ir maz informācijas par preci. Šo informāciju parasti sniedz pārdevējs, bet ne vienmēr pārdevējs ir brīvs, lai apkalpotu klientu, šādām situācijām pie preces noderētu labs produkta apraksts. Šāda informācija vairāk ir nepieciešana precei ar augstām tehnoloģijām, lai pircējs ar tām varētu iepazīties.
13. „Mājai un Dārzam ” veikalos ļoti maz ir sastopamas pārliecinošās reklāmas.
14. AS „Diāna” reklāmas izplatīšanas kanāli jau ilgu laiku paliek nemainīgi – avīze, radio, un laikraksti, netiek izmantotas mūsdienu tehnoloģiju iespējas.
15. AS „Diāna” nav izveidota kvalitatīva klientu datu bāze, kas traucē izmantot SMS mārketingu, e-pasta marketingu u.c.
…