Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:601096
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.08.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Uzņēmuma raksturojums    7
2.  Tieši ietekmējošā ārējā vide    11
2.1.  Piegādātāji    11
2.2.  Likumdošana    13
2.3.  Sabiedriskās organizācijas    14
2.4.  Konkurenti    16
2.5.  Patērētāji    21
3.  Netieši ietekmējošā ārējā vide    30
3.1.  Ekonomiskā vide    30
3.2.  Sociālkulturālās attiecības    34
3.3.  Valsts politika    35
3.4.  Zinātnes un tehnikas progress    37
3.5.  Starptautiskās attiecības    38
4.  Iekšējā vide    40
4.1.  Darbs ar personālu    40
4.2.  Uzņēmuma preču sortiments    41
4.3.  Cenu veidošanas mehānisms    44
4.4.  Reklāmas – informācijas darbs uzņēmumā    45
4.5.  Vadības process uzņēmumā    46
5.  Uzņēmuma finansu analīze    48
6.  Attīstības iespēju analīze un virzienu izvēle, pamatojoties uz SWOT analīzi un Portera modeli    68
  Secinājumi un priekšlikumi    79
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    84
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmuma vide nepārtraukti mainās, tāpēc uzņēmējam ne tikai jāizpēta organizācijas vide, bet arī visu laiku jāseko tās izmaiņām. No vides uztveršanas un piemērošanās konkrētai situācijai atkarīga uzņēmējdarbības efektivitāte. Piemēram, konkurentu spēju nenovērtēšana var novest pie tirgus zaudēšanas un organizācijas mērķu nesasniegšanas, bet savas organizācijas iekšējo elementu savstarpējo sakarību ignorēšana var radīt konfliktus un zaudējumus. Ir arī svarīgi ne tikai novērtēt vidi, bet arī prognozēt tēs izmaiņas, lai tās nebūtu negaidītas.
Agrāk menedžmenta teorijas pētīja pārsvarā organizācijas iekšējās vides faktorus, bet sistēmpieejas un nejaušības (situācijas) pieejas piekritēji uzsvēra ārējās vides lielo lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Ārējās vides faktori neietekmē visu organizāciju darbību vienādi. Tas ir atkarīgs no uzņēmuma lieluma, darbības veida un specifikas un no vairuma citu īpašību
Tagad tas ir uzskatāms par lielu jebkuras sākotnējas teorijas trūkumu. Bet prakse pierāda, ka organizācijai, lai izdzīvotu asas konkurences apstākļos, visu laiku ir jāpielāgojas pie ārējās vides izmaiņām un saskaņā ar tiem jāveic izmaiņas sevī. Tā kā organizācija pēc savas būtības ir atklātā sistēma, tās darbība ir atkarīga no resursu piegādātājiem, darbaspēka un, protams, patērētājiem, kuri vairs nav iekšējās vides elementi un ir neatkarīgi no uzņēmuma vadības. Menedžera tiešais uzdevums ir jāorientējas ārējā vidē un jāprot atrast optimālo reaģēšanas metodi. Svarīgs jautājums organizācijas ārējās vides pētīšana ir atšķirt starp visiem faktoriem tieši tos, kuri patiešām ietekmē organizācijas darbību. Lai atvieglotu vides noteikšanas un novērtēšanas procesu, parasti izšķir tieši un netieši ietekmējošos vides faktorus. Tieši ietekmējošie faktori ir tie, kuri tieši ietekmē organizācijas darbību un kurus ietekmē organizācijas darbība..
Uzņēmējdarbības attīstībai labvēlīgas vides nodrošināšana ir viena no vadības prioritātēm. Uzņēmējdarbības attīstība valstī tiek veicināta, veidojot viendabīgu, uzņēmējdarbību veicinošu likumdošanu, kas būtu saskaņā ar Eiropas Savienības likumdošanu, samazinot uzņēmējdarbības birokrātiskos šķēršļus, stimulējot mazo un vidējo uzņēmumu darbību un kvalitātes sistēmu ieviešanu. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties