Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Ģeogrāfija
Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļ...-
Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | ||
I. | Ievads | |
II. | Literatūras apskats | |
2.1. | Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas likumdošanas sistēma | |
2.1.2. | Eiropas savienības likumdošana | |
2.1.3. | Latvijas republikas likumdošana | |
2.1.3.1. | Likumi | |
2.1.3.2. | Administratīvo pārkāpumu kodekss | |
2.1.3.3. | Krimināllikums | |
2.1.3.4. | Ministru kabineta noteikumi | |
III. | Pētījuma metodoloģija | |
IV. | Ar naftas produktiem piesārņotās grunts atkritumu apsaimniekošanas situācija Rīgas reģionā | |
4. | Vēsturiski piesārņoto teritoriju apsaimniekošana | |
V. | Augsnes un gruntsūdeņu attīrīšanas nosacījumu analīze ņemot vērā Latvijas likumdošanas normatīvo bāzi Rīgas reģiona griezumā | |
VI. | Augsnes un grunts ūdeņu attīrīšanas iespējas Latvijā | |
VII. | Iespējamie atkritumu pārvaldības modeļi Rīgas reģionā | |
VIII. | Novērošana, anketēšana, intervēšana | |
IX. | Priekšlikumi piesārņotās grunts apsaimniekošanas modelim Rīgas reģionā | |
X. | Nobeigums | |
XI. | Literatūras saraksts |
Apkopojot psiholoģiski pedagoģisko literatūru par rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumu bērnu attīstībā, ieguvu dažādu autoru uzskatus par to.
Pastāv daudz un dažādas teorijas par rotaļu, kura katra par sevi būtībā ir nozīmīga ne tikai bērna ikdienā, bet arī pieauguša cilvēka dzīvē. Rotaļa manā izpratnē ir tā, kas nomierina, rada emocionālos pārdzīvojumus un attīsta bērnu gan fiziski, gan garīgi.
Latviešu literārās valodas vārdnīcā rakstīts, ka rotaļa ir darbības kopums, ko veic ,lai sagādātu prieku, izklaidēšanos un kam parasti ir raksturīga iztēlē radīta situācija un darbības objekti, kādu norišu, cilvēku, dzīvnieku atdarināšanu.
Rotaļa – tā ir visas mūsu kultūras saturs un vērtības, bet tās kultūrfilosofiskās saiknes ir pētījumu objekts jau Sokrāta, Platona laikā. Platons ar savu estētisko pasaules redzējumu rotaļu uztver kā kaut ko skaistu un vērtīgu pašu par sevi. Tādēļ viņš iesaka cilvēkam ievērojot savas dabas īpatnības, rotaļāties visu dzīvi. Dvēsele nevar panest absolūti nopietno, tādēļ vajadzīga rotaļa.
F. Šillers uzsver, ka tikai rotaļās var rast izeju cilvēka kopumā. Ar skaistumu var un vajag rotaļāties. Rotaļājas tikai tad , kad viņš ir vārda pilnā nozīmē: ir cilvēks, un ir pilnvērtīgs cilvēks, kad rotaļājas. Pētīdams rotaļas vietu kultūrā, viņš nonāk pie atziņas, ka rotaļa ir īpaša kultūras forma.
Rotaļas audzina bērnā jūtas, rada prieku, emocionālus pārdzīvojumus, ko izraisa attieksmei pret rotaļu priekšmetiem, rotaļu biedriem.
Rotaļas rada prieku un rotaļa bez prieka vairs nav rotaļa. Rotaļā izkopjas un attīstās mīlestība, draudzība.
A. Milts atzīst, ka nepietiekamība satrauc, uzbur emocijas, tālāk rada jūtas, fantāziju. Tas ir radīts pamats mūžīgai rotaļai. Rotaļa jauc, maisa dažādas izjūtas, raksturus. Tā savij bailes ar cerību, ar stiprumu, zaudējumu ar laimestu. Rotaļas spēj pacelt mūs „spožā bezrūpībā”.
Rotaļās pilnveidojās bērnu izziņas darbības mehānisms: uztvere, atmiņa, iztēle. Rotaļa arī radošās darbības skola, kurā attīstās fantāzija, valoda.
Ļ. Vigotskis uzskata, ka rotaļā iespējama bērnu augstākie sasniegumi, kuri jau rīt būs viņu reālais vidējais līmenis, viņa morāle.[ Černova]
K. Deķēns uzskata, ka rotaļa attīsta bērna prātu , fantāziju un gribu. Rotaļa ir brīva darbība, kura pati ir mērķis, kad rotaļa ir pabeigta, arī mērķis ir sasniegts. [ b. kā vērtība]
…
Izstrādāt ar NAFTAS PRODUKTIEM piesārņotās grunts optimāls apsaimniekošanas nosacījumus. Šī mērķa sasniegšanai autors izvirza sekojošus uzdevumus. 1. Analizēt literatūru saistībā ar bīstamo atkritumu apsaimniekošanu un piesārņotās grunts remediāciju. (Pasaules starptautisko konvencijas un citi dokumenti, ES direktīvas, Latvijas republikas likumi un normatīvie dokumenti; izstrādātie bīstamo atkritumu apsaimniekošanas nosacījumi ES, Latvijā un pasaulē, zinātniska rakstura darbi, publikācijas un interneta resursi par NPPG apsaimniekošanu). 2. Analizēt LR institucionālās sistēmas analīze attiecībā uz NPPG apsaimniekošanu. 3. Apzināt esošos un potenciālos NPPG piesārņotāju skaitu un teorētiski noteikt radīto atkritumu piesārņojumu apjomus Rīgas reģionā. 4. Apzināt pārstrādes uzņēmumu skaitu Rīgas reģionā, atkritumu savākšanas, uzglabāšanas un pārstrādes tehnoloģiju principus. 5. Izstrādāt metodoloģiju datu savākšanai izmantojot esošos LVA, Reģionālo Vides pārvalžu un uzņēmumu statistiskos pārskatus un atskaišu materiālu informāciju. 6. Apkopot un analizēt pētījuma rezultātus, izdarīt secinājumus, dot ieteikumus.
- Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
- Augsnes mezofauna bioloģiskajā un konvencionālajā lauksaimniecības sistēmā Aizkraukles rajonā
- Invazīvo augu sugu ierobežošana dabas parkā "Ragakāpa"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kanalizācijas sistēmas attīstības problēmas Jelgavas pilsētā
Diplomdarbs augstskolai86
-
Vides pārvaldības sistēmas elementi un to loma komercsabiedrībā
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts! -
Priedaines izgāztuves rekultivācijas projekts
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Zemes izmantošana Jelgavas rajona Vircavas pagastā
Diplomdarbs augstskolai56
-
Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pārvaldībā
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts!