Secinājumi un priekšlikumi
Bakalaura darba izstrādes rezultātā autorei ir sekojoši secinājumi:
1. Apdrošināšana ir viens no risku pārvaldības veidiem, kas darbojās pēc fondu veidošanas un izmaksu sadalīšanas principa;
2. Latvijas apdrošināšanas tirgū šobrīd darbojas 6 apdrošināšanas sabiedrības un 10 ārvalstu apdrošināšanas sabiedrību filiāles. 10 no tām darbojas nedzīvības apdrošināšanā, bet 6 – dzīvības apdrošināšanā;
3. Mārketinga pamatfunkcija ir noteikt patērētāju vēlmes un to, kā pie tiem visefektīvāk nokļūt, lai, izmantojot efektīvus produktu izplatīšanas kanālus un mārketinga komunikāciju veidus, palielinātu klientu skaitu un līdz ar to arī uzņēmuma apgrozījumu;
4. Mārketinga izmantošana apdrošināšanas nozarē ir nepieciešama, pastāvošās konkurences dēļ;
5. Apdrošinātāju reklāmaktivitāte presē gadu gaitā ir samazinājusies – no 30 tūkstošiem kvadrātcentimetru kopējā laukuma 2012. gadā līdz 850 kvadrātcentimetru reklāmas laukumu 2017. gada beigās. Tas liecina par reklāmas ievietošanas presē popularitātes samazināšanos;
6. Izvēloties apdrošināšanas sabiedrību, patērētājiem vissvarīgākie faktori ir pakalpojumu cena, klāsts un klientu apkalpošanas līmenis;
7. Latvijas iedzīvotāji ir zinoši par apdrošināšanas sabiedrībām Latvijā, vispopulārākais zīmols patērētāju vidū ir “Balta”, kam ir arī vislielākie reklāmas izdevumi;
8. 2018. gada sākumā visvairāk publikāciju preses izdevumos ir AAS “Balta”, tās publikāciju apjoms 3 reizes pārsniedz vidējo apdrošināšanas sabiedrību publikāciju apjomu;
9. Identificējamie mārketinga izdevumi apdrošināšanas sabiedrību finanšu pārskatos ir klientu piesaistes izdevumi un reklāmas un sabiedrisko attiecību izdevumi;
…