Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:538504
 
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 33 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Adopcijas jēdziens, tā nošķiršana no aizbildnības un audžuģimenes    5
2.  Adopcijas vēsturiska izcelsme    9
3.  Adopcijas tiesiskie pamati    11
4.  Likumā izvirzītas prasības adoptētājiem    13
5.  Adopcijas kārtība    15
5.1.  Adopcijas pieteikuma iesniegšana bāriņtiesā    16
5.2.  Lietas sagatavošana izskatīšanai bāriņtiesas sēdē    21
5.3.  Adoptējamā bērna izvēle    21
5.4.  Bāriņtiesas lēmuma pieņemšana par to, ka adopcija ir bērna interesēs    24
6.  Adopcijas kārtība ārpus Latvijas valsts robežām    28
6.1.  Adopcija ārvalstīs    30
7.  Adopcijas apstiprināšana tiesā un pēc adopcijas kontrole    31
8.  Adopcijas atcelšana    38
9).  Adopcijas noslēpums    40
10.  Adopcijas pabalsts    44
11.  Adopcijas priekšrocība    46
12.  Adopcijas attīstības problēmas    48
13.  Adopcijas attīstības perspektīvas    51
  Nobeigums    55
  Anotācijas    58
  Izmantotās literatūras saraksts    61
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Saskaņā ar starptautiskām un Latvijas tiesībām, bērnu interešu nodrošināšana – ģimenes tiesību pamatuzdevums. Bērnus skata kā patstāvīgas personas, kuriem no dzimšanas brīža piemīt noteiktās tiesības. Vissvarīgākās tiesības ir dzīvot un būt audzinātam ģimenē – nostiprinātas Latvijas Republikas Civillikumā.
1991.gadā Latvijas Republika pievienojās Apvienoto Nāciju Organizācijas konvencijai par bērnu tiesībām un jau 1998.gadā jūnijā Latvijas Saeima pieņēma Bērnu tiesību aizsardzības likumu, kura atbilstoši Apvienoto Nāciju Organizācijas Konvencijai ir ierakstītas bērna pamattiesības.
Diemžēl daudzie bērni dažādu iemeslu dēļ, paliek bez vecāku gādības, šajā gadījumā bērnu interešu aizsardzība gulstas uz valsts. Tieši valstij ar savas iestādes palīdzību jāsadarbojas katra bērna tiesību realizācijā, dzīvot un augt normālā un pilnvērtīgā ģimenē. Sakarā ar to paradās daudz problēmu. To risināšana tieši ir atkarīga no problēmas pētīšanas pakāpeniska līmeņa. Tāpēc temats adopcija un to tiesiskās un praktiskās problēmas ir aktuālas.
Adopcija Latvijā ir diezgan aktuālā un valstiski atbalstāma. Sabiedrībā ar vien lielākā uzmanība tiek pievērsta bērnu tiesību aizsardzībai. Tiek domāts ne tikai par ģimenes augošo bērnu, bet arī par bāreņu un vecāku gādības palikušo bērnu tiesību aizsardzību un labklājību.
Termins” adopcija” juridiskajā zinātnē tiek skatīts daudzpusīgi. Vieni zinātnieki pielieto adopciju kā bērnu, kas palika bez vecāku gādības, iekārtošanas formu, bet citi – kā juridisku faktu, kas rezultātā starp adoptētāju un viņa radiniekiem no vienas puses un adoptējama no otras puses, rodas tādas tiesības un pienākumi, ka starp vecākiem un bērniem, citiem radiniekiem pēc dzimšanas.
Latvijas Republikas likumdošanā un juridiskajā literatūrā ar adopciju dažreiz tiek saprastas pašas tiesiskās attiecības, kas rodas starp adoptētājiem (to radiniekiem) un adoptējamo (pēcnācēji) adopcijas aktā pamatā. Daži autori uzskata, ka adopcija ir viens no paņēmieniem bērna tiesību aizsardzība caur tiesu.
Tātad sanāk, ka adopcija ir bērna, kas palika bez vecāku gādības, tiesību realizācija, un pirmkārt, tiesības augt un dzīvot ģimenē. Un beidzot, termins “adopcija” ir izskatīts kā viens no ģimenes tiesību institūtiem, kas ir tiesisko normu kopums, kas regulē adopcijas attiecības, un nosaka adopcijas kārtību, adopcijas atcelšanu, kā arī nosaka dalībnieku tiesības un pienākumus.
Manā darbā adopcija pētīta tā pēdējā izpratnē – kā ģimenes tiesību institūts. Adopcijas institūts ir viens no senākajām tiesiskiem institūtiem un pastāv visās mūsdienīgās tiesiskās sistēmās. Pēc sava uzdevuma adopcijas institūts ir dziļi humāns. To uzdevums ir nodrošināt normālu ģimenisku dzīvi un audzināšanu bērniem, kas palika bez vecākiem vai arī vecāki ir zaudējuši aizgādnību citu iemeslu dēļ. Atbilstoši, šīs darbs tika konstruēts ņemot vērā izvēlētās tematikas īpašības, ievērojot spēkā esošo likumdošanu un dažādu zinātnieku uzskatus, skatot adopcijas problēmas.
Izvēlēta temata pētīšanas priekšmets ir adopcijas institūcija, pētīšanas objekts – tiesiskās attiecības un sociālās sekas, kas radušās adopcijas rezultātā.
Šī darba mērķis ir adopcijas institūta problēmu un attīstības perspektīvu analīze. Otrs mans darba mērķis ir sniegt atbildi uz jautājumu kādā kārtībā notiek adopcijas process, kāpēc tad tik maz adoptē bērniņus. Ir tik daudz bērnu, kuriem gribētos rast sev ģimeni. Kāpēc ārvalstīs dzīvojošie cilvēki vairāk vēlas adoptēt mūsu bērnus, nekā mūsu pašu ģimenes. Vēl viens no mērķiem bija visu materiālu izvietot loģiskā un savstarpēji papildinošā secībā ar nolūku radīt viengabalainu darbu.

Mērķu realizācijai tika nostādīti sekojoši uzdevumi:
1. izpētīt vispārēju adopcijas institūta raksturojumu;
2. izskatīt adopcijas priekšrocības;
3. izanalizēt problēmas un attīstības perspektīvus, ka arī skatīt problēmas, kuras saistītas ar adoptējamiem bērniem;
4. atspoguļot adopcijas kārtību;
5. izpētīt pašreiz esošo situāciju adopcijas lietu kārtošanā.
Savā darbā pirmajā daļā es pieskaros tādai tēmai, ka adopcijas jēdziens, kuru es pētīju ar vēsturisko un loģiskās izziņas metodes palīdzību, tas palīdzēja man izprast adopcijas jēdziena būtību, lai tuvoties tālāk pie adopcijas procesa būtu vieglāk.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties