Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:833735
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 87 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Strīdu ārpustiesas izskatīšanas efektivizēšanas iespējas Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā    6
1.1.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija kā mediators    13
1.2.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija kā šķīrējtiesa    18
1.3.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija kā eksperts valsts regulējamās nozarēs    24
1.4.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija kā iestāde, kas pieņem sākotnējo lēmumu    28
2.nodaļa.  Tiesības administrēt valsts nodevu kā administratīvā procesa efektivizēšanas būtisks elements    36
2.1.  Valsts nodevas administrēšanas iespējas sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas jomā    40
2.2.  Ar valsts nodevas administrēšanu saistītie problēmjautājumi – komersanti, kas vēlas tikt izslēgti no komercreģistra    45
  Kopsavilkums    50
  Anotācija angļu valodā    52
  Izmatotās literatūras un juridisko aktu saraksts    54
  Pielikumi    59
  Pielikums Nr.1 „Tiesas pavēste administratīvajā lietā Nr. AA 43-0494-07”    59
  Pielikums Nr.2 „Padomes 2007.gada 17.janvāra lēmums Nr.9 „Par strīda starp Gunu Valkovsku un SIA „Tekalats” izbeigšanu””    60
  Pielikums Nr. 3 „Padomes 2006.gada 1.februāra lēmums nr.32 „Par strīdu starp Juriju Kozlovu un AS „Latvenergo””    62
  Pielikums Nr.4 „ Padomes 2006.gada 15.marta lēmums Nr.70 „Par strīdu starp SIA „Finors Telekom” un SIA „Lattelekom””    67
  Dokumentārā lapa    73
Darba fragmentsAizvērt

Efektīvs administratīvais process ir viens no svarīgākajiem cilvēktiesību īstenošanas mehānismiem valstī. Administratīva procesa likumā1 (turpmāk – APL) ir noteikti administratīvā procesa pamatmērķi, kā, piemēram, nodrošināt demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti un privātpersonu un nodrošināt tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās.
Tādējādi arī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Komisija) kā valsts pārvaldes iestādei, īstenojot savu publisko varu, ir pienākums nodrošināt efektīvu administratīvo procesu.
Komisija ir izveidota, pamatojoties uz likumu „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”,2 kā rezultātā tā pārņēma funkcijas attiecīgajās valsts regulējamās nozarēs, proti, minētā likuma 2.panta otrā daļa nosaka, ka „valsts regulē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā komercdarbību šādās nozarēs: enerģētika, izņemot siltumapgādi, kur ražošanas procesā netiek izstrādāta elektroenerģija, elektroniskie sakari, pasts, dzelzceļa transports (tai skaitā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu).” Pieņemot šo likumu, tika uzsākta divu līmeņu sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas sistēmas izveide un pirmā līmeņa regulators – Komisija – regulē sabiedrisko pakalpojumu nozares valsts līmenī.3 Tādējādi Komisija saskaņā ar likumu „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” un nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem4 pilda šādas funkcijas: aizstāv lietotāju intereses un veicina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību; nosaka tarifu aprēķināšanas metodiku; nosaka tarifus, ja nozaru speciālie likumi neparedz citu tarifu noteikšanas kārtību; licencē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu vai ved sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju sarakstu; sekmē konkurenci regulējamās nozarēs un uzrauga sabiedrisko pakalpojumu atbilstību licences nosacījumiem, noteiktām kvalitātes un vides aizsardzības prasībām, tehniskajiem noteikumiem, standartiem, kā arī līguma nosacījumiem; sniedz regulējamo nozaru atbildīgajām ministrijām pēc to pieprasījuma informāciju un priekšlikumus par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas jautājumiem; informē sabiedrību par savu darbību un arī par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā.
Tātad Komisijai ar normatīvajiem aktiem ir deleģētas minētās funkcijas, bet viena no svarīgākajām Komisijas funkcijām ir tā, ka Komisija kā obligāta iepriekšēja ārpustiesas instance, izskata no sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas attiecībām izrietošos strīdus un citus strīdus jautājumus, kas ar likumu „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” nodoti Komisijas kompetencē.
Izvēlētā darba tēma ir aktuāla, jo, apzinot pašreizējo situāciju un meklējot risinājumus administratīvā procesa pilnveidošanai gan normatīvo aktu grozījumu veidā, gan institucionālās un administratīvās kapacitātes paaugstināšanai ir izveidota darba grupa,5 kura ir izstrādājusi Administratīvā procesa iestādē un tiesā efektivizēšanas koncepciju6.
Šī darba uzdevums ir analizēt to, kā konkrēta – mediatora, šķīrējtiesas vai cita veida statusa piešķiršana Komisijai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem varētu ietekmēt administratīvo procesu iestādē.
Kā arī darbā tiks meklēti risinājumi gadījumiem, kad komersanti, kuriem ir pienākums maksāt Komisijai valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu, to nedara. Tā kā Komisijai nav nevienā normatīvā aktā paredzēts administrēt valsts nodevu un Valsts ieņēmumu dienests atsakās to darīt, rodas situācija, ka Komisijas darbība, kas tiek finansēta no ieņēmumiem, ko iegūst iekasējot valsts nodevu, tiek apgrūtināta un tādējādi tiek kavēti dažādi procesi Komisijā, tai skaitā arī administratīvais process.
Ņemot vērā minēto, šī pētījuma objekts ir administratīvā procesa, kas saistīts ar Komisijas funkciju nodrošināšanu, efektivizēšana, bet darba mērķis ir izpētīt problemātiku, kas saistīta ar atsevišķu Komisijas funkciju izpildi.
Darbā ir izmantota salīdzinošā un analītiskā izpētes metode.
Darbs sastāv no divām nodaļām un sešām apakšnodaļām. Pirmajai nodaļai ir četras apakšnodaļas, bet otrajai nodaļai ir divas apakšnodaļas.
Pirmās nodaļas ietvaros tiek aplūkots jautājums, kādi ir efektivitātes noteikšanas priekšnoteikumi un cik efektīvs būtu administratīvais process iestādē, ja Komisijai tiktu piešķirts šķīrējtiesneša, mediatora, eksperta vai pirmās instances tiesneša statuss strīdu izskatīšanas jomā.
Savukārt, otrajā nodaļā tiks aplūkots jautājums par valsts nodevas nemaksāšanas iespējamo negatīvo ietekmi uz Komisijas darbību un tās funkciju nodrošināšanu, kā arī meklēts iespējamais situācijas risinājums, piedāvājot šo situāciju atrisināt ar administratīvi tiesiskiem paņēmieniem.
Secinājumos un priekšlikumos tiek atzīmētas svarīgākās atziņas un apskatīto problēmjautājumu iespējamie risinājumi, tai skaitā tiek piedāvāts veikt konkrētus grozījumus normatīvajos aktos.
Pētījumu pamatā izmantota juridiskā literatūra, normatīvie akti un judikatūra, kas sevī ietver arī Komisijas lēmumus u.c. dokumentus.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1171797
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties