Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:325869
 
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 52 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  MĀKSLA, ZINĀTNE UN ABSTRAKCIONISMS – NEREDZAMĀ PASAULE MĀKSLĀ    9
1.1.  Abstrakcionisms kā redzamās realitātes fragments    9
1.1.1.  Ieskats abstrakcionisma vēsturē 20. gs. pirmajā pusē    12
1.1.2.  Ieskats abstrakcionisma vēsturē un abstrakcionisti 20. gs. otrajā pusē    16
1.2.  Zinātnes atklājumi, kas ietekmē mākslas darbu radīšanu    21
1.3.  Mākslinieki, kuru mākslu ietekmē zinātnes atklājumi    24
1.3.1.  Klarija Reisa (Klari Reis)    25
1.3.2.  Lūks Džerams (Luke Jerram)    28
2.  UZDEVUMU KOPAS IZVEIDES PRIEKŠNOSACĪJUMI    31
2.1.  Uzdevumu kopas izveides saistība ar Valsts pamatizglītības standartu vizuālajā mākslā    32
2.2.  Pusaudžu vecumposma raksturojums un tā atbilstība mācību tēmas apguvei    34
2.3.  Mācību tēmas realizēšanai izmantojamās mācību metodes    37
3.  UZDEVUMU KOPAS IZVEIDE UN PEDAGOĢISKĀ IZMĒĢINĀJUMA DARBĪBA    40
3.1.  Mācību uzdevumu kopas izveide un raksturojums    42
3.2.  Vērtēšanas kritēriji un skolēnu darbu vērtēšana    49
3.3.  Mācību tēmas satura aprobācija un iegūto rezultātu analīze    53
3.4.  Visu rezultātu un skolēnu aptaujas anketu analīze    57
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    64
  PIELIKUMI    68
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Diplomdarba “Abstrakcionisms un zinātne kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās” izstrādes laikā, analizējot literatūras avotus, veidojot tēmas apguvei paredzēto metodisko materiālu un aprobējot to praksē, kā arī apkopojot diplomdarba rezultātus, secināts:
2. Pieejamās literatūras un informācijas avotu izpēte liecina par mācību tēmas pozitīvajām un plašajām pielietošanas iespējām vizuālās mākslas stundās.
3. 20. gs. otrās puses abstrakcionisti atšķirībā no 20. gs. pirmās puses abstrakcionistiem gleznoja, balstoties ne tikai uz savām jūtām un emocijām, bet arī uz redzamās pasaules daļu, kas sevī ietver arī priekšmetisko pasauli. Šie mākslinieki radīja jaunu abstrakciju – veidoja gleznas ne tikai kā subjektīvās pasaules atspulgu, bet arī kā realitātes tiešu attēlojumu.
4. Mūsdienās reti var atšķirt mākslinieku no zinātnieka un zinātnieku no mākslinieka. Daži no 21. gs. dinamiskākajiem mākslas darbiem tikuši radīti nevis studijās, bet laboratorijās, kur mākslinieku filozofiski un sociāli jautājumi inovatīvi savienojas ar zinātniskiem un tehnoloģiskiem pētījumiem. Mākslinieku darbu diapazons ir dažādas kategorijas, sākot ar mikrobioloģiju, anatomiju, informācijas tehnoloģijām, dažāda veida instalācijām un beidzot ar kinētiku, un robotiku.
5. Klarija Reisa un Lūks Džerams ir 21. gs. mākslinieki, kuru darbu iedvesmas avots ir zinātne – dažādi mikroorganismi un baktērijas, abi savos darbos izmanto personīgo pieredzi un pārliecības, vienlaicīgi paužot universālas idejas. Abu mākslinieku māksla auditorijai sniedz emocionālo pamatpārdzīvojumu, kas var mainīt līdzšinējo pasaules redzējumu un uzskatus. Mākslinieces Klarijas Reisas darbu reprodukcijas darba autore atzina kā lieliski piemērotas, lai izmantotu uzdevumu izstrādei.
6. Pusaudžu vecumposmam raksturīga spēja domāt loģiski ar abstrakcijām, kā arī vēlēšanās darboties un prasme pārvarēt šķēršļus un grūtības. Tas ir arī laiks, kad raksturīga sevis un apkārtējās pasaules izzināšana, tātad pusaudzis būs gatavs apgūt mācību tēmu, kura saistīta ar mūsdienu aktualitātēm un nebaidīsies eksperimentēt. Pusaudžu vecumposmā skolēniem ir izteikta tendence parādīt sevi kā īpašu, orģinālu personību un spēja apgūt jaunas prasmes, to veiksmīgi var izmantot, iepazīstinot skolēnus ar abstrakcionismu, kurš saistīts ar zinātni.
7. Mācību tēma ir tieši saistāma ar grupu darbu un eksperimenta metodi, kas ir atbilstošas izmantošanā darbā ar pusaudžiem, jo attīsta sociālās prasmes un tik ļoti vajadzīgo iekšējo brīvību. Skolēniem patīk dažādība mācību procesā, un izmantojot dažādas mācību priekšmeta specifikai neraksturīgas mācību metodes, skolēni ne tikai iegūst zināšanas par tēmu, bet arī apgūst prasmes un iegūst attieksmes.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1357676
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties