Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:212611
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
1.  5-6 GADĪGU BĒRNU VĀRDU KRĀJUMA BAGĀTINĀŠANA ĀRA NODARBĪBĀS PIRMSSKOLĀ    7
1.1.  5-6 GADĪGU BĒRNU PSIHISKĀS ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS    7
1.2.  5-6 GADĪGU BĒRNA VALODAS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    11
1.2.1.  5-6 GADĪGU BĒRNU VĀRDU KRĀJUMA RAKSTUROJUMS    14
1.2.2.  5-6 GADĪGU BĒRNU VĀRDU KRĀJUMA PAPLAŠINĀŠANAS METODES    17
1.3.  DABA KĀ MĀCĪBU VIDE 5-6 GADĪGA BĒRNA ATTISTĪBĀ PIRMSSKOLĀ    21
2.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR BĒRNA VĀRDU KRĀJUMA BAGĀTINĀŠANU ĀRA NODARBĪBĀS PIRMSSKOLĀ    23
2.1.  PĒTĪJUMA METODOLOĢIJAS RAKSTUROJUMS    23
2.2.  PĒTĀMĀS GRUPAS RAKSTUROJUMS    25
2.3.  VECĀKU ANKETĒŠANAS REZULTĀTI    31
2.4.  SĀKOTNĒJIE NOVĒROJUMU REZULTĀTI    36
2.4.  PEDAGOĢISKAIS PROCESS    40
  SECINĀJUMI    49
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    51
  PIELIKUMI    53
Darba fragmentsAizvērt

Bērns pasauli un vidi sev apkārt sāk iepazīt jau ar pirmām dzimšanas dienām. Lai arī vēl neapzināti, bet zemapziņā paliek viss apkārtējais – vispirms skaņas, trokšņi, māmiņas balss; vēlāk jau redzētais, sajustais. Ar laiku bērnam pamazām veidojas savs uzskats par to, kas notiek viņam apkārt. Bērns sāk uztvert lietas, saredzēt atšķirības, savā veidā un prasmē izvērtēt notiekošo. Ir ļoti svarīgs moments, kad bērns sāk veidot vārdus, ne tikai “bēbīša” skaņas, un sāk runāt. Cenšas ko pateikt, pajautāt, izzināt. Pirmajos piecos gados valodas attīstības stimulēšana ir būtiska, jo smadzenes attīsta jaunas nervu šūnas, kā arī vairākus savienojumus starp šīm šūnām, lai veidotu izteiksmīgu un uztverošu valodas funkciju. Stimulācijas trūkums šajā laikā var novest pie tā, ka bērns progresē lēnāk vai nonāk pie sliktām komunikācijas prasmēm (Child Development Institute, 2019).
“Cilvēkbērns savā attīstībā kā vienu no pēdējām apgūst runas runas funkciju. Kad ir savienojusies doma un vārds, bērns strauji apgūst valodu. Apkārt esošās lietas un notikumi iegūst savu nozīmi, tie savienojas ar dzimtās valodas vārdiem, un bērns spēj izteikt savas vēlmes vēlāk- savus vērtējumus un spriedumus. Valoda ir viens no sazināšanās veidiem, kas nepieciešama cilvēkam kā sabiedrības loceklim” (Tūbele S., 2002). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties