Bērna gatavība skolai, kas Amerikas Savienotajās Valstīs un Rietumeiropā tiek saukta par „briedumu skolai”, pēdējā laikā Latvijā ir kļuvusi par aktuālu dažādu zinātņu nozaru pētījumu priekšmetu. Pedagogi, psihologi un fiziologi pēta un pamato kritērijus, kas norāda uz bērnu gatavību skolai (Dombrovskis, Guseva, Kokina 2013, 3).
Pēc autores domām šī tēma šobrīd ir aktuāla, jo mēs dzīvojam digitālā laikmetā, kad par grāmatām un lasīšanu tiek piemirsts. Visa pieejamā informācija ir atrodama internetā. Šobrīd pirmsskolas vecuma bērni lielu daļu laika pavada pie viedierīcēm. Latvijā veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka 47% bērni vecumā līdz 2 gadu vecumam lieto tehnoloģijas. Tātad būtībā, katrs otrais zīdainis ir tehnoloģiju lietotājs (Rubene, 2017). Savukārt, sakaru kompānijas Amigo veiktajā eksperimentā piedalījās bērni no 6 – 12 gadu vecumam, un viņu vidējais ekrānā pavadītais laiks bija 2 – 4 stundas, kas psihologu ieteikto ekrāna laiku dienā pārsniedz dubultā (Blumberga, 2017).
Tieši tāpēc, šajā posmā, kad tiek apgūta lasītprasme, tik pat liela loma kā pedagogiem ir jāuzņemas arī vecākiem. Oksfordas Universitātes zinātnieki izpētījuši, ka bērnam interesi par grāmatu lasīšanu var saglabāt apstāklis, ja vecāki pēc iespējas ilgāk ar viņu lasa kopā. Aptuveni divas trešdaļas sešus gadus vecu bērnu labprāt pirms gulēt iešanas kopīgi ar vecākiem izlasa kādu stāstu vai noklausās vecāku lasīšanā (Krēķis, 2014). Tieši tāpēc, vēlams regulāri lasīt kopā ar bērnu, pārrunāt izlasīto, lai bērna pozitīvā pieredze veidojas arī ģimenē.…