Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:898324
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.08.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 45 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Teorētisko atziņu salīdzinošā analīze    7
1.1.  Lasītprasmes jēdziena analīze    7
1.2.  Bērna attīstības raksturojums pētāmā temata aspektā    11
1.3.  Lasītprasmes veicināšana un sekmēšana caur rotaļām    16
2.  5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmes attīstības praktiskais pētījums    23
2.1.  Pētījuma metodoloģija    23
2.2.  Lasītprasmes veicināšanai izmantotās spēles ņemot vērā bērna uztveres veidu    24
2.3.  Pētījuma dalībnieku lasītprasmes izvērtējums    30
  Secinājumi    37
  Priekšlikumi    38
  Literatūras un citu avotu saraksts    39
  PIELIKUMI    42
Darba fragmentsAizvērt

Bērna gatavība skolai, kas Amerikas Savienotajās Valstīs un Rietumeiropā tiek saukta par „briedumu skolai”, pēdējā laikā Latvijā ir kļuvusi par aktuālu dažādu zinātņu nozaru pētījumu priekšmetu. Pedagogi, psihologi un fiziologi pēta un pamato kritērijus, kas norāda uz bērnu gatavību skolai (Dombrovskis, Guseva, Kokina 2013, 3).
Pēc autores domām šī tēma šobrīd ir aktuāla, jo mēs dzīvojam digitālā laikmetā, kad par grāmatām un lasīšanu tiek piemirsts. Visa pieejamā informācija ir atrodama internetā. Šobrīd pirmsskolas vecuma bērni lielu daļu laika pavada pie viedierīcēm. Latvijā veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka 47% bērni vecumā līdz 2 gadu vecumam lieto tehnoloģijas. Tātad būtībā, katrs otrais zīdainis ir tehnoloģiju lietotājs (Rubene, 2017). Savukārt, sakaru kompānijas Amigo veiktajā eksperimentā piedalījās bērni no 6 – 12 gadu vecumam, un viņu vidējais ekrānā pavadītais laiks bija 2 – 4 stundas, kas psihologu ieteikto ekrāna laiku dienā pārsniedz dubultā (Blumberga, 2017).
Tieši tāpēc, šajā posmā, kad tiek apgūta lasītprasme, tik pat liela loma kā pedagogiem ir jāuzņemas arī vecākiem. Oksfordas Universitātes zinātnieki izpētījuši, ka bērnam interesi par grāmatu lasīšanu var saglabāt apstāklis, ja vecāki pēc iespējas ilgāk ar viņu lasa kopā. Aptuveni divas trešdaļas sešus gadus vecu bērnu labprāt pirms gulēt iešanas kopīgi ar vecākiem izlasa kādu stāstu vai noklausās vecāku lasīšanā (Krēķis, 2014). Tieši tāpēc, vēlams regulāri lasīt kopā ar bērnu, pārrunāt izlasīto, lai bērna pozitīvā pieredze veidojas arī ģimenē.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1398815
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties