Secinājumi
Kvalifikācijas darba mērķis bija 4-5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana zīmēšanā.
Darbā tika izpētīta un analizēta literatūra par iztēles teorētisko pamatojumu, noskaidroti iztēles veidi, 4- 5 gadus vecu bērnu iztēles īpatnības, metodes un tehniskie paņēmieni, kā veiksmīgāk sekmēt iztēli zīmēšanas nodarbībā.
Darbā tika atspoguļoti daži ieteikumi 4-5 gadu vecu bērnu iztēles sekmēšanai nodarbībās.
Pēc darbā atspoguļotā var secināt, ka visi cilvēki, bērni ir iztēles bagāti, bet ne katrs to attīsta un izmanto pietiekoši daudz, cik nepieciešams. Ikvienam ir dota iztēle, katram tā darbojās savādāk, kādam izteiktāka, kādam ne tik. Lai iztēle darbotos, svarīgi to attīstīt jau no pašiem pirmsākumiem.
Bērns ir spilgta, radoša personība un tikpat radoša ir viņa iztēle, kas atspoguļojās darbos, zīmējumos. Katrs bērnam piemīt radošā izdoma, kura rezultātā top brīnišķīgi darbi. Darbos bērni attēlo savus sapņus, iekšējās emocijas un jūtas.
Lai sekmīgāk norisinātos darbs, pedagogs ir tas cilvēks, kuram jāizanalizē katra bērna spējas un dotumi, jāizvēlas attiecīgās darba metodes un tehniskie paņēmieni. Pedagoga galvenais uzdevums- jāattīsta bērnu iztēle un radošā attieksme. Jānodrošina bērni ar jaunāko informāciju un jaunākām tehnoloģijām. Pedagogam vienmēr jāatrodas centrā, lai apgādātu bērnu ar nepieciešamajām zināšanām, sniegtu atbildes uz bērniem interesējošiem jautājumiem.
Svarīgi ir tas, ka arī mācību videi, jābūt atbilstošai, lai bērns varētu augt un attīstīties. Jo tikai vidē, kurā ir visi nepieciešamie materiāli darbam, gaišai un patīkamai atmosfērai, ko rada pedagogs ir iespēja bērna iztēlei augt un attīstīties.
…