Secinājumi.
Pētniecības darba rezultātā apkopojot iegūtos teorētiskos un praktiskos materiālus var secināt, ka
1. bērnu vārdu krājuma paplašināšana notiek dažādu darbību laikā – gan tiešās, gan netiešās darba formās, ka bērniem runa aktivizējas spēlējoties, kā arī pieaugušo ietekmē un ir atkarīga no pilnvērtīgas runas vides, pareiza runas parauga;
2. pirmsskolas vecuma bērnu pedagogu un vecāku uzdevums ir attīstīt bērna prātu, valodas sensorās iemaņas sadarbojoties, līdz ar to veiksmīgas sadarbības rezultātā būs daudz bagātāka, pareizāka, attīstītāka bērna valoda;
3. pētījuma veikšanas laikā bērna darbošanās spēlēs un rotaļās pedagoģiskajā procesā sekmē 3-4 gadīgu bērnu runas attīstību, paplašina vārdu krājumu, pilnveidojas bērna izziņas darbības mehānismi, galvenie psihiskie procesi – sajūtas, uztvere, domāšana, atmiņa un iztēle.
Apkopojot darba autores izstrādāto teorētisko un praktisko pētnieciskā darba daļu, var secināt, ka izvirzītie mērķi un uzdevumi pie 3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas rotaļās un spēlēs ir sasniegti. Ieteikums turpināt un pilnveidot iegūtā darba rezultātu pilnveidi.
…