1.1. 2-3 gadus veco bērnu sava ķermeņa apzināšanas fiziskās attīstības īpatnības un novērtēšanas īpatnības
Par agrīno bērnību sauc bērna attīstību no 1 līdz 3 gadu vecumam. Šim periodam ir jāveltī vislielākā uzmanība, jo šajā laikā sāk attīstīties bērna personības galvenās kvalitātes, tādas kā ES koncepcija, saskarsmes prasmes un iemaņas, sociālās lomas uz atdarināšanas un empātijas pamata, priekšmetu nosaukumu apgavē (Svence, 1999).
Bērna attīstība ir process, kura pamatā ir organismā notiekošās bioloģiskās norises. Bērna augšana un attīstība noris nevienmērīgi. Bērna attīstību var iedalīt vairākos periodos - nosacītos mūža posmos, kuros bērnam piemīt raksturīgas fizioloģiskas un psiholoģiskas īpatnības. Katram periodam ir savi fizioloģiski un garīgie attīstības rādītāji.
Psiholoģijā šo attīstības periodu (2 - 3 gadi) ir pieņemts saukt par mazbērna periodu jeb agro bērnību. Vadošā darbība 2 - 3 gadus veciem bērniem ir rotaļa.
2-3 gadu vecumā rotaļa izaug no bērna manipulācijām ar priekšmetiem. Sākotnēji bērnu aizrauj pati darbošanās kopā ar pieaugušo, atdarinot tieši pašas darbības.
Šajā vecumā turpina pastāvēt bērna emocionāli tiešais kontakts ar pieaugušo, taču jaunais komunikācijā ir sadarbība starp pieaugušo un bērnu, kas norit bērnam mācoties veikt priekšmetiskas darbības. Bērns grib, lai pieaugušais piedalās viņa darbībās.…