Biznesa plāns ir plāna dokuments, kas paredzēts uzņēmējdarbības virzienu un rezultātu plānošanai (prognozēšanai) noteiktam laika periodam [1]. Parasti ņem periodu lielāku par 1 gadu, lai paredzētu iespējamo uzņēmuma attīstību. Biznesa plānā jābūt apskatītiem visiem aspektiem, kas ir saistīti ar uzņēmuma darbību gan iekšienē, gan ārpus tā. Arī ir ņemti vērā finanšu aprēķini.
Katram biznesa plānam ir savi mērķi, kuri varētu būt: pārbaudīt projekta vai citas ieceres dzīvotspēju, panākt visizdevīgāko un vispieejamāko kompromisu starp firmas vēlmēm un iespējām u.c.
Obligāti jāievēro daži nosacījumi, sastādot biznesa plānu. Tie ir: vienkāršība un precizitāte, objektivitāte, dinamiskums, plānā ietvertais laika posms.
Šī kursa darba mērķis ir izzināt, kā pareizi sastādīt biznesa plānu, parādot to pielietojumu praksē. Lai sasniegtu šo mērķi, kursa darbam tika izvirzīti šādi uzdevumi:
izveidot uzņēmuma iekšējus resursus (materiāla, finanšu, darbaspēka);
savākt un izanalizēt informāciju par vidi, kurā plāno strādāt uzņēmums;
veikt visus nepieciešamus finanšu aprēķinus un noteikt vajadzīgus rādītājus;
sastādīt uzņēmuma peļņas vai zaudējumu plānu un nobeiguma bilanci.
Lai varētu veikt uzdevumus, es izmantoju tadas pētījuma metodes: grafiskās, bilances, mērķprogrammu. …