Biznesa plāna uzdevumu risināšanai tiks pielietotas apgūtās plānošanas iemaņas – mērķu formulēšana, efektīva resursu izmantošanas plānošana, sagaidāmo rezultātu novērtēšana, nepieciešano pasākumu budžetu sastādīšana. Uzņēmuma mikrovides analīzē tiks pielietota salīdzināšanas metode. Finansiālo reziltātu novērtēšana tiks veikta ar finansu rādītāju un peļņas sliekšņa noteikšanas palīdzību.
Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmā nodaļā sniegts ieceres pamatojums, bet otrā nodaļā ietipst plānotā uzņēmuma darbības finanšu analīze. Abās nodaļās ir pa piecām apakšnodaļām. Biznesa plāna uzbūve atļāva labi strukturēt tekstu, un konsekventi izklāstīja informāciju loģiskā secībā. Vispirms biznesa plāna lasītājam jāsniedz skaidrs priekšstats par plānoto darbību un uzņēmumu. Lasītājs jāiepazīstina ar apstākļiem, kādi ie šajā tirdzniecības jomā, iekļaujot arī normatīvā rakstura informāciju. Pirmajā nodaļā jāapraksta ieņēmumu avotus un jāpamato visi tie dati, kuri izmantoti aprēķinos otrā nodaļā. Otrā nodaļa saucas „Finanšu aprēķini”. Tajā apkopoti tabulu veidā veiktie aprēķini, kas ļauj lasītājam pašam novērtēt plānotā uzņēmuma darbības rezultātus. Finanšu aprēķini apliecina idejas dzīvotspēju. Otrai nodaļai seko secinājumi.
Biznesa plāns tiek sastādīts divpadsmit mēnešiem – pirmajam darbības gadam. Plānotais pirmais darbības gads ir 2009. Biznesa plāns veikts 2008. gada pavasarī, bet plānošana vērsta uz nākotni. Sakarā ar to, ka uzņēmuma dibināšanai ir nepieciešams diezgan ilgstošs sagatavošanas periods – informācija sveikšanai, situācijas izpētei – par jaundibinātā uzņēmuma pirmo darbības gadu tika izvēlēts tieši 2009. gads.
Par informācijas avotiem izmantotas trīs grāmatas un četri interneta resursi un sava pieredze un zināšanas. Interneta resursi izmantoti, galvenokārt, nepieciešamās informācijas vākšanai. Grāmatas tika izmantotas kā mācību līdzekļi.…