Katrs uzņēmums, kurš vēlas veidot savu uzņēmumu noteiktā sfērā pirmais solis, lai to īstenotu ir jāizveido biznesa plāns.
Taču, lai cik kvalitatīvi biznesa plāns tiek izstrādāts, tas vēl nenozīmē, to, ka uzņēmums darbosies tā, kā uzņēmējs ir iecerējis. Lai īstenotu biznesa plānu uzņēmējam jāprot vadīt un kombinēt viņa rīcībā esošos dažāda veida resursus, ņemot vērā tirgus prasības. Tātad potenciālajiem un esošajiem uzņēmējiem nepārtraukti jāseko un jāanalizē esošie tirgus apstākļi attiecīgajā sfērā un jācenšas izstrādāt optimālāko darbības stratēģiju un taktiku, lai sasniegtu noteiktos mērķus.
Mācību literatūrā biznesa plāns tiek definēts šādi: biznesa plāns ir stratēģiska plāna veids, kurā noteiktas uzņēmējdarbības idejas, projekta īstenošanas mērķi, taktika un sagaidāmie rezultāti noteiktam laika periodam [1. – 5.lpp.]. Atkarībā no tā cik ilgam laika periodam tiek plānots biznesa plāns ir jānosaka mērķi. Par cik SIA “SMAIDIŅŠ” biznesa plāns ir izstrādāts vienam gadam, tad tika noteikts operatīvais mērķis – nodrošināt kapitāla rentabilitāti 100% apmērā pirmā darbības gada laikā.…