Ievads
Katram potenciālajam uzņēmējam, kas vēlas uzsākt uzņēmējdarbību, skaidri jāapzinās, kādi resursi un kādā apjomā nepieciešami, lai nodrošinātu iecerētā uzņēmuma darbību, kā arī jāprot novērtēt sagaidāmās darbības rezultātus. Tātad jebkuram uzņēmējam jāmāk vadīt un kombinēt viņa rīcībā esošos dažādu veidu resursus, ņemot vērā tirgus prasības. Šai procesā kā drošs līdzeklis var kalpot kvalitatīvi izstrādāts biznesa plāns.
Biznesa plāns ir stratēģiskā plāna veids, kurā noteiktas uzņēmējdarbības idejas, projekta īstenošanas mērķi, taktika un sagaidāmie rezultāti noteiktam laika periodam.
Biznesa plānam ir vairākas galvenās funkcijas:
1.Svarīgākā funkcija – tas ir plāns, kuru var lietot, lai attīstītu idejas par sava biznesa īstenošanu. Tā ir iespēja izstrādāt stratēģiju un “izdarīt kļūdas uz papīra” nevis reālajā dzīvē, apskatot firmu no visām pusēm;
2.Šis plāns ir retrospektīvs instruments, ar kura palīdzību uzņēmējs var novērtēt firmas reālo darbību laika gaitā;
3.Biznesa plāna rakstīšanas iemesls ir naudas sagādāšana jeb kredīta saņemšana. Tādos gadījumos biznesa plāna esamība ir obligāta prasība.
Kursa darba mērķis ir izstrādāt biznesa plānu trīs gadiem, lai pārbaudītu jauna uzņēmuma dzīvotspēju un izstrādāšanas gaitā, peļņas ziņā, iegūt vai nu pozitīvus vai arī negatīvus rezultātus. Negatīvā rezultāta gadījumā ir jānolemj, ko darīt:
vai jāiegūst papildu informācija,
jāmaina nosacījumi,
parametri,
vai jāatsakās no idejas īstenošanas.
Lai sasniegtu kursa darba mērķi, ir izvirzīti sekojošie uzdevumi:
1.Savākt informāciju par uzņēmumu, tā stratēģiju un vadību;
2.Raksturot piedāvāto produktu vai pakalpojumu;
3.Sastādīt mārketinga plānu;
4.Novērtēt iespējamos riska momentus;
5.Sastādīt uzņēmuma finansu plānu.…