Katram potenciālajam uzņēmējam, kas vēlas uzsākt uzņēmējdarbību, skaidri jāapzinās, kādi resursi un kādā apjomā nepieciešami, lai nodrošinātu iecerētā uzņēmuma darbību, kā arī jāprot novērtēt sagaidāmas darbības rezultātus. Tātad jebkuram uzņēmējam jāmāk vadīt un kombinēt viņa rīcībā esošos dažādu veidu resursus plānot savu darbību un tās sekas, nepārtraukti vākt informāciju par stāvokli tirgū, konkurentiem, izmaiņām likumdošanā, jānovērtē sava uzņēmuma stāvokli un tā darbības perspektīvas. Šai procesā var palīdzēt kvalitatīvi izstrādāts biznesa plāns. Tajā pašā laikā jāsaprot, ka neviens plāns, lai cik kvalitatīvs tas nebūtu, nevar garantēt panākumus, ja šos plānus neprot īstenot.
Biznesa plānam ir vairākas galvenās funkcijas. Pirmā svarīgākā funkcija – tas ir plāns, kuru var lietot, lai attīstītu idejas par sava biznesa īstenošanu. Tā ir iespēja izstrādāt stratēģiju un “izdarīt kļūdas uz papīra” nevis reālā dzīvē, apskatot firmu no visām pusēm. Otrkārt, šis plāns ir retrospektīvs instruments, ar kura palīdzību uzņēmējs var novērtēt firmas reālo darbību laikā gaitā. Trešais biznesa plāna rakstīšanas iemesls ir finansējuma atrašana jeb kredīta saņemšana. Tādos gadījumos biznesa plāna esamība ir obligāta prasība. …