Jebkurā uzņēmējdarbībā viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir plānošana. Tā ir nepieciešama, lai noteiktu šīs darbības mērķus un to sasniegšanai vajadzīgos resursus un darbības. Ļoti svarīga funkcija ir arī sagaidāmo rezultātu noteikšana konkrētam laika posmam nākotnē.
Biznesa plāns ir tiešs instruments šo mērķu sasniegšanai, tas palīdz loģiski un organizēti koncentrēties uz uzņēmuma nākotnes izaugsmi. Biznesa plāns kalpo arī kā kontroles mehānisms, pret kuru var mērīt sasniegumus. Pareizi un reāli izstrādāts biznesa plāns ir atslēga potenciālo investoru ieinteresētībai un labvēlībai. Tas ir kā uzņēmuma vizītkarte, pēc kuras partneri vai kreditori var spriest par uzņēmuma vadības profesionālo līmeni un turpmākām darbības ievirzēm.
Ikvienam uzņēmējam jāizprot biznesa plāna izmantošanas iespējas un pielietojums. Daži no tādiem ir:
dokuments, pēc kura vadīties, lai sasniegtu uzņēmuma stratēģiskos mērķus;
dokuments, ar kura palīdzību izsekot uzņēmuma darbībai, kad tā jau sākusies;
palīglīdzeklis dažādu darbību uzsākšanai, lai labotu finansiālas vai citas problēmas, lai pārveidotu pastāvošos vai noteiktu jaunus mērķus;
palīdzēt noteikt, ka visi uzņēmumā vienlīdz skaidri saprot, ko uzņēmums vēlas sasniegt.
Uzņēmējam jābūt gatavībā izstrādāt divus, nedaudz atšķirīgus, biznesa plānus – vienu naudas piesaistīšanas nolūkiem, otru – uzņēmuma iekšējām vajadzībām, lai izsekotu reālajai darbībai, salīdzinājumā ar plānotajiem mērķiem.…