Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
11,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:395859
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.08.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Tūrisms – viens no komercdarbības veidiem Latvijā    4
2.  Informācija par tūrisma un viesmīlības uzņēmumu    9
3.  Pakalpojumu sniegšanas process tūrisma uzņēmumā    12
3.1.  Telpu izvēles nozīme komercdarbībā    12
3.2.  Konkurences izpētes nepieciešamība komercdarbības veikšanai    13
3.3.  SVID analīzes veikšana tūrisma uzņēmumā    16
3.4.  Tūrisma uzņēmuma problēmu un risku apzināšana    17
4.  Darbinieku motivācija tūrisma uzņēmumā    18
5.  Finansiālās darbības plānošana    19
5.1.  Komercdarbības izmaksu plāns    19
5.2.  Naudas plūsmas prognoze    24
5.3.  Peļņas vai zaudējuma plāns    25
6.  Tūrisma uzņēmuma alternatīvie attīstības virzieni    27
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    31
Darba fragmentsAizvērt

Komercdarbībā viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir plānošana, kas ir nepieciešama, lai noteiktu katra konkrētā komercuzņēmuma darbības mērķus, to sasniegšanai nepieciešamos resursus un mārketinga darbības. Ļoti svarīga funkcija ir arī sagaidāmo rezultātu noteikšanai konkrētam laika posmam. Biznesa plāns ir tiešs instruments šo mērķu sasniegšanai un palīdz loģiski, organizēti koncentrēties uz komercuzņēmuma nākotnes izaugsmi.
Biznesa plāns komercuzņēmumā kalpo arī kā kontroles mehānisms, attiecībā pret kuru var mērīt sasniegumus. Nenoliedzami, ka pareizi un reāli izstrādāts biznesa plāns ir atslēga potenciālo investoru ieinteresētībai un labvēlībai, kas mūsdienu ekonomiskajos apstākļos ir ļoti būtisks aspekts. Biznesa plāns ir kā komercuzņēmuma vizītkarte, pēc kuras partneri vai kreditori var spriest par komercuzņēmuma vadības profesionālo līmeni un turpmākām darbības ievirzēm.
Ikvienam uzņēmējam jāizprot biznesa plāna izmantošanas iespējas un pielietojums. Daži no tādiem ir:
dokuments, pēc kura vadīties, lai sasniegtu komercuzņēmuma stratēģiskos mērķus;
dokuments, ar kura palīdzību izsekot komercuzņēmuma darbībai, kad tā jau sākusies;
palīglīdzeklis dažādu darbību uzsākšanai, lai labotu finansiālas vai citas problēmas, lai pārveidotu pastāvošos vai noteiktu jaunus mērķus;
palīdzēt noteikt, ka visi komercuzņēmumā vienlīdz skaidri saprot, ko komercuzņēmums vēlas sasniegt.
Uzņēmējam jābūt gatavībā izstrādāt divus, nedaudz atšķirīgus, biznesa plānus – vienu naudas piesaistīšanas nolūkiem, otru – komercuzņēmuma iekšējām vajadzībām, lai izsekotu reālajai darbībai, salīdzinājumā ar plānotajiem mērķiem.
Biznesa plāns ir svarīgs dokuments arī tajā aspektā, ka parādās arvien jaunas attīstības tendences dažādu industriju attīstībā, tai skaitā arī tūrisma industrijas attīstībā, kur:
tiek rakstīti interesanti projekti;
tūrisma attīstības veicināšanā tiek meklēti jauni attīstības ceļi,
kas ir nopietns izdzīvošanas jautājums konkurences apstākļos, jo tūrismā strauji pieaug gan globālā, gan vietējā konkurence.
Tūrisma nozarē ļoti būtiska ir katra komercuzņēmuma (turpmāk tekstā – tūrisma uzņēmums) darbība. Tūrisma uzņēmums ir noteiktā kārtībā Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts komercuzņēmums, kura darbības mērķis ir atsevišķu vai kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšana tūristiem [6].
Ikviena tūrisma uzņēmuma vadībai nepieciešams nopietni pievērsties mārketinga darbam, lai tiktu veikts pārdomāts saimnieciskās darbības efektivitātes paaugstināšanas, finanšu plānošanas, kā arī tūrisma attīstības prognozēšanas darbs.
Tā kā viens no tūrisma un viesmīlības uzņēmumiem - SIA „NOVA” savu komercdarbību ir uzsācis pavisam nesen, bet vēlas palielināt savas darbības apjomus, tad šim pasākumam ir nepieciešamas investīcijas. Līdz ar to kreditoru uzmanības piesaistei nepieciešams izstrādāt detalizētu komercuzņēmuma biznesa plānu tuvākajiem 10 gadiem, ņemot vērā iepriekšējo darbības pieredzi un tūrisma attīstības tendences Latvijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī tēmas aktualitāti, izvēlēta kursa darba tēma „Tūrisma un viesmīlības uzņēmuma SIA „NOVA” biznesa plāns”.
Kursa darba mērķis ir: analizēt komercdarbības efektivitātes paaugstināšanas iespējas SIA „NOVA” veiksmīgai attīstībai.
Lai realizētu izvirzīto mērķi, nepieciešams veikt sekojošus uzdevumus:
1)raksturot tūrisma attīstības tendences;
2)pamatot telpu izvēles nozīmi komercdarbībā;
3)analizēt konkurences izpētes nepieciešamību komercdarbības veikšanai;
4)veikt tūrisma uzņēmuma SVID analīzi;
5)noteikt tūrisma uzņēmuma problēmas un riskus;
6)atspoguļot darbinieku motivāciju tūrisma uzņēmumā;
7)analizēt finansiālās darbības plānošanu tūrisma uzņēmumā.
Kursa darbā pielietotas sekojošas ekonomiskās pētīšanas metodes:
induktīvā metode, veicot nepieciešamās informācijas savākšanu, apstrādi un analīzi;
monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, veicot detalizētu problēmas izpēti, izmantojot literatūras apskatu un pieejamo informāciju;
analīzes metode, analizējot ekonomiskās parādības, izdarot secinājumus un izvirzot priekšlikumus.
Kursa darbā izmantoti Latvijas Republikas likumdošanas un normatīvie dokumenti, mācību un izzinošā literatūra, SIA „NOVA” nepublicētie materiāli, materiāli no Internet datu bāzes, pavisam kopā 10 izmantotās literatūras un avotu darbi.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties