2 Tirgus izpēte
2.1 Konkurence
Mūsu projektam ir gan teišā, gan netiešā konkurence. Pamatā tā ir netiešā konkurence – kas izpaužas kā skatu torņi – tas ir iespēja redzēt Rīgu no augstuma:
Pēterbaznīcas skatu tornis;
Televīzijas skatu tornis;
„Skyline” bārs;
„Neo” bārts;
„Saules akmens”.
Pie tiešās konkurences ir Siguldas gaisa trošu vagoniņi. Taču arī šī pakalpojuma sniedzēji ir „attāli” tiešie konkurenti, jo atrodas citā pilsētā. Ja potenciālajiem klientam ir mērķis izmantos gaisa trošu vagoniņu pakalpojumus tieši Rīgā – tad tiešās konkurences nav. Taču, ja klients vēlas vienkārši pabraukt ar gaisa tramvajiņu, tad tajā brīdī arī Siguldas gaisa trošu vagoniņi ir tiešā konkurence. Turklāt Siguldas gaisa trošu vagoniņiem ir arī savādāks profils – tas ietver sevī dabas skatus – šāds piedāvājums vairāk spēj piesaistīt dabas mīļotājus.
2.2 Mērķa klients
Galvenā mērķauditorija ir ārzemju tūristi, kas var būt gan tūristu grupas, individuālie ceļotāji, draugu grupas un citi. Taču nonācām pie secinājuma, ka arī vietējie iedzīvotāji aizņemtu diezgan lielu daļu no klientu plūsmas – varētu rasties tāda kā tradīcija, ka svētkos – Ziemassvētkos, Jaunajā gadā, Valentīna dienā, bērni ar vecākiem, „pārīši” dodas pabraukāties ar gaisa trošu vagoniņiem un izbaudīt panorāmu. Ņemot vērā, ka šāds pakalpojums ir interesants gan maziem bērniem, gan arī vecāka gada gājuma cilvēkiem, tad klienti var ietilp vecuma grupā no 4-80 gadiem.…