Pirms uzņēmējdarbības sākšanas uzņēmējam ir skaidri jāzina, ko viņš ražos vai kādus pakalpojumus sniegs. Tādēļ ir jānoskaidro šādi jautājumi:
• vai ražota produkcija būs kādam nepieciešama;
• kas vēlēsies un varēs nopirkt šo produkciju;
• ar ko tā būs labāka par citu ražotāju tādu pašu produkciju;
• kur pārdot savu produkciju;
• ka informēt nākamos pircējus par produkciju.
Katrs jauns uzņēmums darbojas noteikta ģeogrāfiska, sociāli ekonomiska, tiesiska un institucionāla vide. Tāpēc, uzsakot uzņēmējdarbību, ir jāanalizē ekonomiskie apstākli, jānoskaidro, kādi faktori var labvēlīgi vai nelabvēlīgi ietekmēt iecerēto darbību. Liela nozīme ir uzņēmuma atrašanas vietai, jo tā ietekmes gan iespējas sagādāt materiālus un izejvielas, gan transporta un apkalpošanas iespējas, darbaspēka nodrošinājumu, realizācijas tirgu.
Uzņēmējam ir jānoskaidro vietējas teritorijas administrācijas nākotnes mērķi un plāni, ka ari jāiepazīstas ar valsts nodokļu politiku. Dažādas saimnieciskas darbības nozares un vietas ir atšķirīgs ienākuma nodoklis, nekustama īpašuma nodoklis, ir paredzēti nodokļu atvieglojumi mazajiem uzņēmumiem. Noteikti jāievēro izvēlētas uzņēmējdarbības nepieciešamība noteikta reģiona, jo dažos gadījumos uzņēmums var saņemt izdevīgus finansēšanas noteikumus no vietējas pašvaldības budžeta. Topošajam uzņēmējam ir jāiepazīstas ar likumiem un noteikumiem, kas regulē un ierobežo uzņēmējdarbību, jo uzņēmējs ir tiesiski atbildīgs par savu darbību un likumu nezināšana viņu neatbrīvo no atbildības.…