Ievads
Viens no jaunākajiem tūrisma veidiem, kas guvis atsaucību un popularitāti ārzemēs, ir lauku tūrisms. Ar tā organizēšanu Latvijā nodarbojas gan „Lauku ceļotājs”, gan „Jauno zemnieku klubs”, u.c. organizācijas. Diemžēl sakarā ar politiskās, ekonomiskās un tehnoloģiskās sistēmas nepilnībām, šis tūrisma veids pagaidām nevar gūt pietiekoši plašu izplatību. Tam, ka pat reiz mēs vēl nevaram piedāvāt pietiekoši augstu servisa līmeni, ir arī savas priekšrocības, jo mēs varam veidot līdzsvarotu vidi, kas nozīmē dabas kapitāla saglabāšanu. Un tomēr, Latvijas tūrisms ar katru gadu piedzīvo straujāku tūrisma attīstību, jo sevišķi lauku tūrisms. Palielinās iebraucēju skaits no ārzemēm. Biežākie viesi ir no Igaunijas un Lietuvas.
Viesu nama „Stārķa ligzda” mārketinga plāna mērķis ir nodrošināt veiksmīgu jaunās naktsmītnes darbību, izmantojot efektīvas, pārdomātas, piemērotas un mērāmas mārketinga aktivitātes.
Mārketinga plāna mērķis:
• Plānotu, strukturizētu un saskaņotu mārketinga aktivitāšu veikšana turpmākajā pārskata periodā;
• Mārketinga aktivitāšu atbilstība uzņēmuma misijai, mērķiem un izvirzītajām stratēģijām;
• Saskaņot mārketinga mērķus un uzdevumus ar uzņēmuma resursiem;
• Analizēt plānotos darbības rādītājus;
• Radīt priekšnoteikumus precīza budžeta izstrādei, kā arī efektīvai izmaksu kontrolei.
Izvirzītie uzdevumi, izstrādājot mārketinga plānu:
• „Stārķa ligzdas” misija;
• „Stārķa ligzdas” makrovides analīze;
• „Stārķa ligzdas” mikrovides analīze;
• Mērķa tirgus noteikšana un analīze;
• „Stārķa ligzdas” produkta noteikšana un analīze;
• „Stārķa ligzdas” mērķu un stratēģiju definēšana;
• „Stārķa ligzdas” mārketinga programmas izstrāde;
• Mārketinga programmas kontroles un mērīšanas paņēmienu noteikšana.
Pamatā informācijas apkopošanai izmantoti LR tūrisma statistikas dati, „Lauku Ceļotāja” sniegtā informācija un Talsu rajona tūrisma informācija.
Mārketings
Jēdziens „mārketings” cēlies no angļu valodas vārda market – tirgus. Mārketinga teorijā vārdu „tirgus” lieto divās nozīmēs, ar to saprotot, pirmkārt, vietu, kur pircēji un pārdevēji veic preču un naudas maiņas darījumus, un otrkārt, produkta esošo un potenciālo pircēju un patērētāju grupas. 19. un 20. gs. Mijā ekonomiskajā literatūrā vārds mārketings kļūst par zinātnisku terminu.
…