Pieprasījuma un tirgus analīze
Latvijā ir daudz viesnīcu un tūristu mītņu un, par kurām var atrast ļoti daudz dažādas informācijas gan avīzes, gan internetā. Ķekavas apkārtnē atrodas vēl apmēram 8 viesu nami. Rīgas rajona šis tirgus ir ļoti aktīvs un pieprasīts. Taču visiem šiem viesu namiem pakalpojumu klāsts ir līdzīgs. Pieprasījums ir atkarīgs no sezonas un piedāvājuma- vietu skaita, pasākuma, ēdināšanas pakalpojumu pieejamība, ūdens tuvums, viesu namu noteikumi, cenas, viesmīlības, interjera u.c.
Mērķa tirgus segmentācija
Viesu nams izmanto nediferencēto segmentēšanas stratēģiju, piedāvājot visām auditorijām vienu pakalpojumu. Viesu nama mērķauditorija ir visi maksātspējīgie cilvēki, kuri vēlas atpūsties un izmantot piedāvātos pakalpojumus, neņemot vērā rasi, reliģisko piederību, dzimumu vai izglītību, nodarbošanos. Potenciālās klientu grupas:
• cilvēki no Rīgas rajona, jo viesu nams atrodas netālu no pilsētas. Bet viesu nama patstāvīgo klientu lokā ir arī cilvēki no visas Latvijas.
• Cilvēki vecumā no16 līdz 90 gadiem. Galvenā mērķa grupa ir 20-40 gadu veci cilvēki;
• privātpersonas, kas vēlas nosvinēt kādu jubileju vai vienkārši atpūsties.
• uzņēmumi, organizācijas un biedrības, kas izmanto viesu nama pakalpojumus, lai atzīmētu kādu notikumu.
…