7. Mārketinga plāns
7.1. Patērētāju vajadzību analīze
Valsts tūrisma attīstības pamats ir tās dabas un cilvēka veidotās vides resursi, uz kuru bāzes tiek veidots tūrisma produkta piedāvājums un infrastruktūra. Latvija var lepoties ar šādu plašu dažāda veida tūrisma resursu bāzi, kas balstās uz dabu, vēsturi un kultūru.
Lai Latvijā varētu mērķtiecīgi veidot perspektīvos tūrisma produktus, nepieciešama pasaules tūrisma produktu attīstības analīze. Pasaules tūrisma organizācijas (PTO) pētījumi liecina, ka 21.gadsimts būs tāds, kas “ekonomē laiku un vienlaikus – naudas nesošs”, palielinoties darba intensitātei un līdz ar to, pieaugot dalītajiem atvaļinājumiem. No tā izriet, ka tūrisma uzņēmumiem veidojot nākotnes tūrisma produktu, tūristam jāpiedāvā maksimāli daudz piedzīvojumu un iespaidu minimālā laika posmā. Tiek prognozēti 5 tūrisma produkta attīstības virzieni:
• Piedzīvojumu tūrisms, kas saistās ar jaunu tūrisma galamērķu atklāšanu, - ceļošanu “augstumā, dziļumā un tālumā”, ieskaitot ceļojumus zem ūdens, kalnos, uz polārajiem lokiem, tuksnešiem, tropu mežiem, utt.;
• Kruīzi pieaug fenomenālā ātrumā;
• Ekotūrisms, kas ekonomiski veicina vides aizsardzību, ietver sevī gan ierobežota skaita tūristu mācību ekskursijas, gan arī lielu atpūtas tūristu skaitu, kuri no kūrorta vienu dienu apmeklē dabas rezervuāru;
• Kultūras tūrisms, īpaši pieaugs tā apjomi no visiem pasaules reģioniem uz Eiropu (arī Latviju). Kultūras tūrisma ceļojumi iekļaus plašu tūristu loku;
• Tematiskais (specializētais) tūrisms attīstīsies tur, kur tūristu intereses neņem vērā tādas parastas brīvdienu pavadīšanas motivācijas, kā, piemēram, klimats. Tematiskie parki, paredzams, kļūs aizvien populārāki brīvdienu pavadīšanas izvēles objekti.
Nozīmīgi, ka PTO ir prognozējusi , ka tūrisms Baltijas jūras reģionā līdz 2020.gadam piedzīvos vislielāko pieaugumu visā Eiropā.
…