Tūrisma industrija pasaulē ir Nr.1 un paredzams, ka tā savu vietu saglabās vismaz līdz 2005. gadam. Tādās valstis kā ASV, Vācijā, Lielbritānijā, Japānā daudz naudas tērē tūrisma attīstībai. Latvija, tāpat kā visā pasaulē, arvien populārāks kļūst tūrisms, ar katru gadu paveras lielākas iespējas atpūsties. Pēdējos gados Latvijā audzis tūrisma uzņēmumu skaits ( viesnīcas, mājas, restorāni, kafejnīcas, ceļojuma biroji, kazino u.t.t.) Arī audzis tūrisma informāciju centru skaits.
Tūrisms sniedz attīstības un peļņas iespējas lauku pagastos, rada jaunas darba vietas un kaut nedaudz samazina bezdarbu. Tūrisms vistiešākajā veidā ietekmē nodarbinātību un apgrozījumu tajās sfērās, kas apkalpo tūrisma nozari – transports, ēdināšana, kultūras un izklaides jomā.
Liela nozīmē ir lauku tūrismam. Latvija ir daudz skaistas vietas, kurus ir nepieciešami attīstīt, piedāvājot pakalpojumus tūristiem. Kā liecina Lauku ceļotāja dati, lielākais skaits atpūtas vietu ir Vidzemē – 166, Kurzemē to ir 86, Latgalē – 42, bet Zemgalē – 35.
Pēdējā laika Rēzeknē arī var redzēt tūristus no dažādam citām valstīm, cilvēki brauc mācīties, atpūsties, veikt darījumus u.t.t. Līdz ar to Latvija kļūs arvien populārāka visa pasaulē, tāpēc jāattīsta arvien vairāk un vairāk tūrisma uzņēmumu. Būtisks tūrisma attīstības priekšnoteikums ir labi attīstīta infrastruktūra, kas pagaidām Latvijā ir nepietiekama, it īpaši lauku rajonos vēl ir daudz zemas kvalitātes ceļu, kā arī pagastos un lauku apvidos gandrīz nav telekomunikācijas pakalpojumu. Visu to ir jāuzlabo, lai cilvēki varētu lieliski atpūsties mūsu valsī.
Manā kursa darba mērķis ir izstrādāt biznesa plānu lauku mājiņai “Elīja”. Uzņēmums “Elīja” sniegs pakalpojumus tūristiem un veicinās tūrisma attīstību Rēzeknes rajonā. …