Pašlaik tirdzniecība Latvijā attīstās ļoti strauji un šajā jomā ir liela konkurence, kas veicina uzņēmumu uz strauju attīstību. Ja uzņēmums nespēj attīstīties līdz ar pārējiem un pilnveidot savu darbību labāk par citiem, tad šis uzņēmums nav konkurētspējīgs. Konkurences saasināšanos pastiprina arī Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, kas paplašina uzņēmējdarbības iespējas. Izturēt konkurenci nav viegli, bet, lai to izdarītu, vajadzīgs pilnveidot savu darbību. Ir jāatmet visu lieko, jāmeklē jaunas iespējas un risinājumi, tādēļ svarīgi izstrādāt efektīvu biznesa plānu preču sekmīgai virzīšanai tirgū.
Šis biznesa plāns tiek izstrādāts uzņēmumam SIA ”X”, kas atrodas ... un nodarbojas ar pārtikas, alkohola, tabakas un saimniecības preču vairum- un mazumtirdzniecību. Uzņēmuma pašreizējais stāvoklis ir tāds, ka SIA „X” savu darbību nemainīja gadu gaitā, nepētīja tirgu, tādēļ neievēroja, ka tirgū ir radušās izmaiņas – ienākuši jaudīgi konkurenti, ar spēcīgām koncepcijām un reklāmas kampaņām, kuru dēļ zaudēja daļu savu klientu, jo laikus nereaģēja.
Darba mērķis: izstrādāt SIA „X” biznesa plānu uzņēmuma darbības uzlabošanai.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
izpētīt ar tematu saistītos teorētiskos jautājumus;
izanalizēt uzņēmuma visus sniegtos datus un izmantot tos savā darbā;
izteikt savu viedokli par analizētajiem materiāliem;
sniegt secinājumus un izklāsta iegūtos rezultātus, kas izriet no visā darba gaitā veiktajiem pētījumiem.
Darbā tiks izmantotas salīdzināšanas, aprēķināšanas, tabulas un grafiskās pētīšanas metodes un paņēmieni.
Uzņēmuma analīzei tiks izmantots 3 gadu pētījuma un plānošanas periods. Darba veikšanā tiks izmantota speciālā un periodiskā literatūra, zinātniskie raksti, Latvijas Republikas u.c. valstu likumdošanas normatīvie akti, kā arī interneta resursi un uzņēmuma nepublicētie materiāli.…